correcte index- en loonopvolging versus relevante jaren ervaring

Neti
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

correcte index- en loonopvolging versus relevante jaren ervaring

#1 , 27 dec 2016 21:41

Hallo,

Ik weet niet of mijn vraag hier op zijn plaats is, maar gezien ik tot op heden er nog geen antwoord op vond stel ik ze hier.

Ik werk reeks 20 jaar als bediende in de privé sector bij een bedrijf van 20 à 30 werknemers.
Nu zijn we sinds kort veranderd van sociaal secretariaat en wordt er mij voor het eerst de vraag gesteld om het aantal relevante ervaringsjaren vóór indiensttreding door te geven. Dit zou noodzakelijk zijn om een correcte index- en loonopvolging te garanderen.

Ik snap echter het verband niet tussen de jaren ervaring en een correct index- en loonopvolging in de privé-sector?
Is er iemand die hier meer kennis over heeft?
Alvast bedankt voor de feedback.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 dec 2016 21:58

Bizar. Het is naar mijn weten aan de werkgever om te bepalen welk aantal jaren ervaring als relevant te beschouwen zijn en hieraan een geldelijke anciënniteit voorop te stellen. Aan de werknemer om al dan niet te aanvaarden (of in onderhandeling te gaan).
Alleszins kan een werkgever niet eenzijdig individueel je loonvoorwaarden verslechteren, dus misschien willen ze je extra geldelijke anciënniteit toekennen :-)
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Andere”