Gemeentemagazine

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Gemeentemagazine

#16 , 02 dec 2016 14:41

Aan wie rapporteren deze 2 medewerkers? Niets belet jou om eens te gaan praten met de directe overste van die 2 medewerkers, om zo die praktijken aan te kaarten.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WatEenGedoe
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

#17 , 02 dec 2016 14:48

Aan wie rapporteren deze 2 medewerkers? Niets belet jou om eens te gaan praten met de directe overste van die 2 medewerkers, om zo die praktijken aan te kaarten.
Raad van bestuur. Zal je de link ook PM'en indien je interesse hebt. Jij zal daar wel veel meer over weten als ik.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 02 dec 2016 14:55

Schrijf de raad van bestuur aan en meld de praktijken van deze twee "bazen".
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#19 , 04 dec 2016 00:11

En de gemeente .... deze betalen het bussen van het gemeenteblad en niet het bussen van het gemeenteblad + een blad van een eetgelegenheid.
Normaal zal gemeente daar niet mee akkoord gaan want prijs bussen hangt dikwijls af van bussen van één blad of in een bundel.
Daarbij een vzw die voor gemeente werkt en mogelijk gesubsidieerd wordt maar die tegelijkertijd ook nog commercieel drukwerk verspreid en dan nog van een van de werknemers???
Actieve of passieve corruptie lijkt me wel mogelijk (al naargelang het statuut).

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 05 dec 2016 09:53

Hangt er allemaal van af, natuurlijk. Als die VZW een prijs afspreekt voor het bussen van dat blad, en het blad wordt effectief ook verspreid, dan is het "interne keuken" van de VZW of de medewerkers ondertussen ook nog een andere "opdracht" uitvoeren. Daar heeft in theorie de gemeente niets mee te maken.

Ik heb vroeger voor een softwarebedrijf gewerkt waar we software maakten voor klant A. In onze voorwaarden stond echter dat de broncode altijd eigendom was van zowel ons bedrijf, als de klant, en dat beiden met deze code mochten doen wat we wouden. Het gebeurde dus dikwijls dat we een softwarepakket van klant A lichtjes aanpasten en verkochten aan klant B omdat de bulk van de gewenste functionaliteit dezelfde was. Dit is een beetje te vergelijken met wat de VZW doet: zowel klant A als klant B betalen voor een bepaalde dienst, terwijl het voor het bedrijf maar één keer werk is. Daar is op zich niets mis mee...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”