Is hier geen sprake van oneerlijke concurrentie? Daar waar andere eetgelegenheden hiervoor werknemers moeten inzetten, kan deze man op kosten van de gemeente zijn menu's, en dus ook reclame, bedelen.Ik zie geen reden waarom dat niet mag. Als hij uiteraard - voor beide - rekening houdt met wat op de brievenbussen staat.
Ik bekijk het meer vanuit het standpunt van andere eetgelegenheden in de buurt. Moest ik eigenaar zijn van een frituur, pizzeria of dergelijke, zou ik het toch niet eerlijk vinden als een concurrent op deze manier reclame kan maken voor zijn zaak.De gemeente betaalt om het magazine rond te brengen, wat ook gebeurt. Het enige dat ik als optie zie, is dat de baas van de vzw hem verbiedt om tijdens de werk uren zijn privéactiviteit uit te voeren. Maar opnieuw, als die mens zijn ronde tijdig gedaan krijgt, waarom zou de vzw dan klagen?
Niets belet hen om zelf een voorstel aan de gemeente te doen om de gazetten (goedkoper) rond te brengen.Ik bekijk het meer vanuit het standpunt van andere eetgelegenheden in de buurt. Moest ik eigenaar zijn van een frituur, pizzeria of dergelijke, zou ik het toch niet eerlijk vinden als een concurrent op deze manier reclame kan maken voor zijn zaak.De gemeente betaalt om het magazine rond te brengen, wat ook gebeurt. Het enige dat ik als optie zie, is dat de baas van de vzw hem verbiedt om tijdens de werk uren zijn privéactiviteit uit te voeren. Maar opnieuw, als die mens zijn ronde tijdig gedaan krijgt, waarom zou de vzw dan klagen?
Als die werknemer aan mij vraagt om tijdens mijn ronde voor de bedeling het gemeenteblad, om ook de folders van zijn zaak in de brievenbussen te steken, mag ik dit dan weigeren? Hij verwacht dat werknemers binnen het bedrijf dit voor hem doen.Hoe bedoel je "mag dit geweigerd worden"? Als in tegen je baas gaan zeggen dat je het vertikt om dat werk uit te voeren?
Hij is vaste werknemer in een lokaal doorstromingsbedrijf. Zal je de website PM'en. In mijn ogen, is dit een zoveelste voorbeeld van hoe dat de doelgroep, en de daaraan gerelateerde onwetendheid, waar zij mee werken, uitgebuit wordt voor persoonlijke doeleinden. Zo zijn daar ook problemen met bv. zwartwerk en asbest.Dat mag u zeker weigeren, u wordt er immers niet voor betaald. Is die persoon dan uw meerdere of hoe zit dat juist?
Mijn fout. Had duidelijker moeten zijn.Toen ik de eerste post las, ging ik er van uit dat een werknemer die effectief zelf het gemeenteblad in de bussen ging steken, en passant ook overal één van zijn eigen flyers bij stak. Daar zag ik geen enkel probleem.
Maar nu blijkt dat de werknemer anderen de opdracht geeft zijn flyer mee te nemen en te bedelen. Da's een héél andere kwestie natuurlijk. Als de bedeling van die pizza flyer niet toegewezen is aan de VZW, dan moeten de werknemers van die VZW zich daar ook niet mee bezighouden. Punt. Als de werknemer die opdracht geeft tot het verspreiden van die flyer er een probleem mee heeft dat zijn collega's deze niet willen verspreiden, moet hij zich maar tot de "baas" van de VZW wenden. Ik denk dat hij daar redelijk bot zal vangen...