Winst op verzorging

Dennis Vanpeperstraete
Topic Starter
Berichten: 9
Locatie: Koksijde

Winst op verzorging

#1 , 04 jan 2008 14:20

Hallo iedereen,

Hier ben ik terug,

Eerst en vooral wil ik J. Demoor bedanken voor vroegere hulp die hij me heeft geboden op dit forum. Mede door zijn hulp ben ik vorig jaar geslaagd in men studies als Bachelor in Vastgoed.

Maar het studeren zit er nog niet op en ik doe nu een Master opleiding. Tijdens mijn zoektocht naar wetgeving heb ik harde feiten nodig.

Ik ben niet zeker of dit hoort in dit forum maar anders moeten de mods het maar verplaatsen.

Ik weet dat men op verlening van verzorging geen winst mag maken en dat de prijzen gebaseerd zijn op barema's. Een voorbeeld is een dokter die voor een huisbezoek een bepaalde vastgelegde prijs mag vragen.

Ik ben bezig aan een taak die zich ontfermt over de mogelijkheid voor een investeerder om te inversteren in ouderenzorg. Nu heb ik door onderzoek gezien dat het grote verschil tussen bejaardentehuizen en serviceflats die verzorging van de inwonenden is. Besluit van de Vlaamse Regering op 17 maart 1998. Om in mijn paper aan te tonen dat daarom een investeerder dient te investeren in serviceflats en niet in bejaardentehuizen had ik graag het feit dat men geen winst mag maken op het geven van verzorging kunnen onderbouwen met enkele teksten.

Is er iemand die me hiermee zou kunnen helpen aub?

Ik dank iedereen op voorhand voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,
Dennis Vanpeperstraete

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 feb 2008 13:45

Is dat zo dat er geen winst gemaakt mag worden op verzorging ? Een dokter kan zich enerzijds laten "conventioneren" en zodoende de wettelijk opgelegde barema's naleven, anderzijds kan hij zich ook "niet-conventioneren", dan bepaalt hij vrij zijn ereloon.

Reclame

Terug naar “Andere”