Verschil tussen "thematisch verlof" voor medische bijstand en "tijdskrediet" voor medische bijstand?

Gebruiker21
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verschil tussen "thematisch verlof" voor medische bijstand en "tijdskrediet" voor medische bijstand?

#1 , 26 okt 2016 11:12

Binnenkort zal ik jammer genoeg thematisch verlof om medische bijstand moeten nemen. Op de site van de RVA (http://www.rva.be/nl/documentatie/infob ... ide-source) lees ik dat thematisch verlof voor medische bijstand niet verward mag worden met tijdskrediet voor medische bijstand.

Kan iemand exact het verschil tussen beiden uitleggen? Op het aanvraagformulier dat mijn werkgever hiervoor gebruikt, is het maar één aanvinkhokje verschil. Onze HR-dienst heeft me gezegd dat ik voor het thematisch verlof moet kiezen, niet voor het tijdskrediet, dus ik ga er wel van uit dat ze het bij het rechte eind hebben, maar men kon me niet echt een duidelijk antwoord geven ivm het verschil tussen beiden (ze gingen het eens opzoeken voor mij). Vandaar dat ik hier even mijn licht wil opsteken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Karanog

#2 , 26 okt 2016 13:30

http://www.blog.ergo.be/nl_be/post/Tijd ... sch-verlof - In onderstaande tabel worden de verschillen nog eens naast elkaar geplaatst

JPV

#3 , 26 okt 2016 15:00

(nu via gsm)

Het zijn 2 verschillende aanvraagformulieren. Enkel de aanvraag voor de vlaamse aanmoedigingsprijs is eenzelfde document. Je moet dus 2 aanvragen doen als je alle rechten wil gebruiken

Reclame

Gebruiker21
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 okt 2016 15:34

(nu via gsm)

Het zijn 2 verschillende aanvraagformulieren. Enkel de aanvraag voor de vlaamse aanmoedigingsprijs is eenzelfde document. Je moet dus 2 aanvragen doen als je alle rechten wil gebruiken
Aanvraag naar de overheid toe wordt sowieso door onze werkgever gedaan. Daarna kunnen wij elektronisch aanvullen op de site van de RVA. Ik had het dus over het interne aanvraagdocument (niet de officiële aanvraag naar de overheid toe).

Wat de aanmoedigingspremie betreft: die heb ik reeds een jaar lang ontvangen in het kader van mijn ouderschapsverlof. Ik vermoed niet dat je voor een ander soort thematisch verlof opnieuw zo'n aanmoeidingspremie kan aanvragen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV

#5 , 26 okt 2016 21:32

Ok, gebruik dan sowieso het thematisch verlof. Geeft meer gelijkstelling, hogere uitkering en bewaart het best je resterende tijdskredietrzchten

Terug naar “Andere”