artekel 100 van wet 14 juli 1994

innie2
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

artekel 100 van wet 14 juli 1994

#1 , 09 jun 2016 17:24

ik ben 46 jaar, sinds 3 jaar lupus-patiënt, daarvoor niet 1 dag ziek geweest
ik heb eerst een jaar deeltijds proberen te werken, maar sinds 2 jaren ben ik volledig thuis,
er zijn dagen dat ik het bed niet uit kan maar ik kan de helft van de tijd mits poetshulp wel voor mijn gezin zorgen indien ik genoeg rust, het is gewoon heel moeilijk in te schatten wanneer en hoe lang slechte periodes duren
vandaag naar de controledokter van de voorzorg, hij zegt dat hij het begrijpt en dat het niet simpel is en dat ik eigenlijk niet meer kan concurreren met 'gezonde' mensen, dus hij zegt ik ga u in een ander systeem plaatsen waar je begeleiding kan krijgen en waar een werkgever u meer kansen gaat geven omdat hij een subsidie voor u krijgt,
dus ik enthousiast het papier getekend dat ik voor mijn neus kreeg,einde van arbeidsongeschiktheid omdat de letsels die ik vertoon niet langer een vermindering van 2/3 van mijn vermogen tot verdienen met zich meebrengen, begrijp ik niets van
thuis lees ik nu alles eens na en naar mijn mening ben ik er zeker niet op vooruit gegaan, want eigenlijk komt het er op aan dat hij mijn uitkering stopzet en verwacht dat ik stempel en werk ga zoeken,
maar als ik geen werk vind dat ik aankan en moet blijven stempelen dan ben ik wel mijn ziekteuitkering kwijt,
wat volgens mij een beter statuut is, zowel nu als voor mijn pensioen ?
wat kan ik het best doen?

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007

#2 , 09 jun 2016 21:55

Staat op dat papier niet dat je binnen de 3 maanden in beroep kan gaan bij de arbeidsrechtbank ? normaal zou adat er moeten opstaan

Ga met dat papier naar de vakbond en vraag of ze je op de arbeidsrechtbank willen verdedigen. Normaal heb je dan zolang de procedure voor de arbeidsrechtbank loopt recht op dop ( op voorwaarde dta je daar voldoende dagen kan bewijzen ), win je de zaak dan heb je verder recht op ziekteuitkeringen

innie2
Topic Starter

#3 , 10 jun 2016 13:30

dat heb ik gedaan,
nu maar hopen op een goede afloop,
dank je wel

Reclame

Terug naar “Andere”