dagbedrag invaliditeitsuitkering

raadsel
Topic Starter

dagbedrag invaliditeitsuitkering

#1 , 12 mei 2016 18:23

Ik woon sinds eind maart samen. Mijn vreind had een dagbedrag van 37,79 omdat hij bij zijn ouders woonde. Nu wordt zijn dagbedrag herzien. Ik werk sinds april en heb een brutoloon van 720 euro per maand. Gaat de mutualiteit met dit bedrag rekening houden of wordt de periode boord we zijn gaan samenwonen ook in rekening gebracht. Voor april was ik alleenstaande en had ik werkloosheidsvergoeding. Gaat hij nu beschouwd worden als rechthebbende met gezinslast of gaat hij beschouwd worden als samenwonende. Ik dacht met gezinslast omdat mijn loon onder het grensbedrag van 932 euro ligt. Maar weet niet of ik juist redeneer. Wie kan me helpen hierbij. Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 12 mei 2016 21:12

men kijkt altijd naar de gezinstoestand op moment van gewijzigde aangifte. Het kan in theorie dus elke maannd veranderen.

jefke007

#3 , 12 mei 2016 23:45

Bij wijziging gezinstoestand kan het dagbedrag zelfs elke dag veranderen
Indien ENKEL het inkomen wijzigt( van de persoon waar men bijwoont ) dan kan dit dagbedrag van de uitkeringen elke maand wijzigen

Maw iemand die vanaf 16-03 ergens anders gaat wonen, kan eventueel een ander dagbedrag vanaf 16-03 krijgen ( in de ziekteverzekering )

Reclame

raadsel
Topic Starter

#4 , 13 mei 2016 09:52

Ok, dus als ik het goed heb begrepen dan kijken ze alleen naar het inkomen vanaf het moment dat we zijn gaan samenwonen en wat ik daarvoor had als alleenstaande daar wordt dan geen rekening mee gehouden. Klop dit?

JPV

#5 , 13 mei 2016 13:20

yep

Terug naar “Andere”