laattijdige uitbetaling ziekteuitkering

stefinocrook
Topic Starter

laattijdige uitbetaling ziekteuitkering

#1 , 18 apr 2016 18:32

Hallo allemaal,

Vandaag stond ik weer even versteld van volgende :

Vorig jaar ben ik ziek geweest (arbeider) periode 24/6 tem 5/7 2015. Heb toen een laattijdige aangifte gedaan van ziekte bij de voorzorg. Hierdoor verlies ik 10 % op mijn normale uitbetaling. Hier kan ik mee leven, iedereen moet op tijd en stond zijn zaken in orde brengen zoals het hoort, anders gaat dit ***land nog meer de dieperik in.

Wel vraag ik mij hoeveel % van het totaal uitbetaalde bedrag ik mag gaan aanrekenen omdat dit pas vorige week op mijn rekening stond... Ik was met alles zeker in orde deze keer.

Wat is de normale toepassing of moet ik dit maar gewoon slikken?

Voor alle duidelijk, het gaat hier over een kleine 9 maanden te late betaling van de voorzorg uit ...
Vreemd ook dat op al hun briefwisseling een postdatum staat, behalve op de deze in kwestie ... :twisted: :lol:

dank bij voorbaat.

stephen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 apr 2016 10:06

Heb je ergens een overeenkomst met de voorzorg over de termijnen van uitbetaling en over de verwijlintresten waar u recht op zou hebben bij te late uitbetaling?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 19 apr 2016 11:43

Een laattijdig dossier is per definitie niet met alles in orde.

Dossiers hangen overigens van verschillende zaken af: heeft je werkgever alle nodige documenten in orde gebracht, was het attest van de arts volledig in orde, ...

Reclame

Terug naar “Andere”