Loonbeslag

Mindykeuh01
Topic Starter

Loonbeslag

#1 , 07 apr 2016 15:44

Beste,

Ik heb twee vraagjes...

1. Heb loonbeslag gekregen door de belastingen. Ik betaal alimentatiegeld voor 1 kind en ben invalide. Mag alles ingehouden worden of slechts een deel? Heb al vanalles opgezocht, maar krijg er niet echt een duidelijk zicht op.
En als ik nu alles in 1 keer kan betalen, wordt het loonbeslag dan onmiddellijk opgeheven? En wat moet ik daarvoor dan doen?

2. Als ik terug aan het werk ga na invaliditeit, heb ik dan recht op vakantiedagen?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 08 apr 2016 09:57

1. er mag slechts een deel ingehouden worden. Hoeveel precies kan niemand hier zeggen zonder gedetailleerd informatie.
Als alles terugbetaald is en er dus geen schulden meer zijn, dan is er uiteraard ook geen loonbeslag meer nodig. Contacteer hiervoor de schuldeiser en bespreek dit...

2. Te zien hoeveel je vorig jaar gewerkt hebt. Als je vorig jaar niet gewerkt hebt, dan heb je geen recht op de vakantiedagen. Ben je ouder dan 50 jaar, dan heb je recht op seniorenvakantie. Dit bespreek je best eens met de werkgever.

Mindykeuh01
Topic Starter

#3 , 08 apr 2016 16:12

Ok, bedankt voor uw antwoord.

Reclame

Terug naar “Andere”