Vennoot BVBA

Jvc253
Topic Starter
Berichten: 11

Vennoot BVBA

#1 , 15 jan 2016 13:51

Beste,
Ik overweeg om een BVBA op te richten.
Nu weet ik dat er iets bestaat als een E-BVBA, maar dat die ook enkele extra nadelen heeft tov de BVBA.

Maar voor een BVBA moet men nu eenmaal met 2 zijn. Nu stel ik me de vraag hoe ik die 2e vennoot moet bekijken? Kan dit bijvoorbeeld mijn vrouw zijn die buiten een investering in aandelen niks met de zaak te maken heeft? Wordt zij dan aanzien als zelfstandige (in bijberoep) waardoor ze cumulatie toestemming moet krijgen op haar full-time job?

Bedankt voor de feedback

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2016 16:35

Dit kan u vrouw zijn met 1 aandeel als stille vennoot waardoor zij geen sociale lasten moet betalen, ze is dan enkel aandeelhouder met 1 aandeel, en u bent dan de zaakvoerder.
Zij word dan niet aanzien als bijberoep, enkel als aandeelhouder zoals zij aandelen van een ander firma op de beurs zou kopen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jvc253
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 13 jun 2017 08:59

Maken de percentages een verschil?
Stel nu dat er 20%-30% van de aandelen aan de partner gegeven wordt?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jun 2017 09:40

Neen ! de percentages maken enkel uit bij stemming in de algemene vergadering.

Eind dit jaar komt er zeer veel verandering in de vennootschappen, en er zullen er ook beperkt in aantal zijn van vennootschappen, nu zijn er teveel soorten vennootschappen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”