problemen na faillissement

Cjohan
Topic Starter

problemen na faillissement

#1 , 13 jan 2016 15:19

Even de situatie schetsen.
Ik ben 51 jaar. Heb al altijd gewerkt. Na reeds jaren zelfstandig te zijn met bvba, ben ik door ziekte ben ik op invaliditeit terecht gekomen ( kanker ).
Nu diende ik mijn boeken binnen te doen, faillissement, doch zonder grote schulden.
Daar mijn woning werd gehuurd op naam van de firma dien ik deze nu ook te verlaten.
Ik wendde mij tot het OCMW, maar daar kan men mij blijkbaar niet helpen, van daar hier mijn vraag.
Ik hen momenteel een uikering van 850 euro per maand, waarvan ik 200 euro allimentatie dien te betalen en ongeveer 300 euro medicatie.
Indien ik ergens ga inwonen dan val ik terug op ongeveer de helft, niet meer voldoende voor mijn kosten.
Ik heb mij ingeschreven voor een sociale woning, doch dat is niet van vandaag op morgen.
Een andere woning huren kan ik niet doordat dit te duur uitvalt, bij iemand intrekken is moeilijk daar ik verlies, doch die personen zelf ook.
Mijn domicilie kan ik niet laten staan en zonder domicilie krijg ik geen uitkeringen meer.
Iemand enig idee wat voor mij nog mogelijk is? Of op zijn minst tot wie ik mij kan wenden zonder met mijn gezicht tegen de muur te lopen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jan 2016 15:33

Normaal is het wel het OCMW die u moet helpen, een ander kanaal zie ik niet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#3 , 13 jan 2016 15:55

OCMW. Da's natuurlijk het nadeel indien uw woning door de firma werd gehuurd! En zo snel mogelijk een aanvraag indienen bij de familierechtbank om uw onderhoudsgeld te verminderen gelet op de omstandigheden en het gedaalde inkomen. Voor uw geneesmiddelen denk ik dat er ook wel een bijzonder statuut is, informeer eens bij uw ziekteverzekeraar.

Eventueel (indien nog in leven) u wenden tot uw ouders in het kader van de onderhoudsplicht (aangezien uw kinderen nog onderhoudsgeld ontvangen veronderstel ik dat daar niets zal kunnen gedaan worden).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Andere”