Sociaal interesten

morpheus666
Topic Starter

Sociaal interesten

#1 , 28 dec 2015 15:21

Goeindag,

Ik heb een algemeen vraag over sociaal interessen.

Rechter meldt dat ik achterstallig loon en loonbijslagen moet krijgen, te vermeerderen met de moratoire interesten aan de wettelijk interestvoet vanaf de datum van verschuldigheid tot de datum van betaling.

Ik heb in dit firma van 2008 - 2013 gewerkt.

Moet ik alles tellen vanaf 2013?

Of echt vanaf verschuldigdheid dan maand per maand? Dus januari loon, begin interesten, februari loon enz.
Of jaar per jaar? Totaal 31/12/2008, begin interesten, 31/12/2008

Is er een programma die me daarmee kan helpen?

Ik denk dat het over de sociaal interesten van 7% gaat.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 dec 2015 19:59

Per maand vanaf de verschuldigdheid. Uw vakbond of advocaat kan u daarbij helpen, een staat opmaken en deze aanbieden aan de tegenpartij die werd veroordeeld, dat is de gangbare manier, het is niet moeilijk, alleen veel gereken. Indien geen reactie dan vonnis laten betekenen en (eventueel na verstrijken beroepstermijn) de invordering laten doen door een deurwaarder.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

morpheus666
Topic Starter

#3 , 28 dec 2015 20:21

Bedankt, het wordt zo is zo door de vakbond gerekend.
Maar ik wou een evaluatie zelf doen.
Is er ook capitalisatie daarin?

Als ja? Komt het op 31/12/20xx, of 1 jaar na verschuldigdheid?

En kloppen de 7%?

Ik kom op een +-10200€ als ik op een 1500€ te kort per jaar, maar mischien is het veel meer als het per maand gerekend is. (tot +- 08/2016 uitsprak na einde proces)

Miam... lol

Reclame

Terug naar “Andere”