Inkomensvervangende-/Integratietegenmoetkoming en beroepsinkomen

Youni
Topic Starter

Inkomensvervangende-/Integratietegenmoetkoming en beroepsinkomen

#1 , 21 aug 2015 16:00

Ik heb een beperking en ontvang een inkomensvervangende tegemoetkoming (categorie A) en een integratietegemoetkoming (categorie 2).

Indien ik zou gaan werken verlies ik mijn inkomensvervangende tegemoetkoming vanaf het jaar volgend op het jaar dat ik ben beginnen werken als ik het juist heb.
Dus als ik bv. op 20 september 2015 begin te werken, verlies ik de inkomensvervangende vanaf 1 januari 2016, klopt dit?
Mijn integratietegemoetkoming zou behouden blijven tot ik een bepaald vrijgesteld bedrag overschrijdt als ik juist ben.

Nu vroeg ik mij af wat er met deze uitkeringen gebeurd indien ik later mijn werk zou verliezen?
Heb ik dan ook pas terug recht op een inkomensvervangende tegemoetkoming vanaf het jaar nadat ik mijn werk verloren ben.
Is het dus zo dat als ik bv. op 1 februari 2016 ontslagen wordt, ik pas op 1 januari 2017 terug recht heb op een inkomensvervangende tegenmoetkoming en in het beste geval enkel op mijn integratietegenmoetkoming terugval tot januari 2017?
Of is dit toch anders geregeld?

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 21 aug 2015 22:14

is het een aangeboren beperking of een beperking door een ongeval/...?

Youni
Topic Starter

#3 , 22 aug 2015 00:07

is het een aangeboren beperking of een beperking door een ongeval/...?
Het gaat om een aangeboren beperking.

Reclame

JPV

#4 , 22 aug 2015 15:17

Zie pagina 60 en volgende van dit:
http://5030.fedimbo.belgium.be/sites/50 ... it-ivt.pdf

Een daling/stijging moet je aangeven binnen de drie maand en zal daarna direct een wijzigend resultaat geven.

Terug naar “Andere”