Van samenwonend werkend naar samenwonend student?

Elinev92
Topic Starter

Van samenwonend werkend naar samenwonend student?

#1 , 08 aug 2015 16:09

Beste,

ik heb al veel informatie gelezen (Leefloon OCMW, werkend student, kinderbijslag enz). Maar ik geraak niet echt
wijzer uit deze informatie aangezien het zoveel regels bevat.
Ik heb ook op het forum gezocht naar gelijkaardige situaties, maar gemerkt dat iedere situatie weer iets anders is en dus
anders aangepakt wordt hier in België.

Even mijn situatie schetsen:

Ik heb 8 jaar gevochten tegen anorexia (waar ik vanaf ben) en heb proberen studeren, maar dat was erg moeilijk.
Ik heb dan ook wat opnames achter de rug die ik zelf moest betalen aangezien mijn hospitalisatieverzekering maar 1100 per jaar terugbetaald als het
gaat om psychiatrie. Heb dus niet zo veel geld over.

Aangezien mijn thuisituatie erg slecht was voor me, ben ik een half jaar geleden gaan samenwonen met mijn vriend (ongehuwd, gewoon samenwonend) Ik ben moeten stoppen met mijn studie verpleegkunde omdat ik door die opnames al mijn kansen had verspeeld. (mits ik er zelf niet aan kon doen, want ik weet dat ik zonder enige problemen mijn examens had kunnen slagen).

Ik ben dan werk gaan zoeken en heb dat gevonden. Ik werk nu vanaf juli , maar ik merk dat ik mijn dromen wil waarmaken: bachelor behalen.
Ik ben ook genezen van anorexia, dus ik zie het zelf volledig zitten.
MAAR zoveel geld heb ik niet. En met mijn vriend zijn loon alleen komen wij er niet.

Dus ik vraag me af op wat ik zoal recht kan hebben zodat ik alleszins weet naar welke instanties ik kan gaan om eens te horen :).

Alvast bedankt!

Eline

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 09 aug 2015 08:29

wat is je leeftijd?

Elinev92
Topic Starter

#3 , 10 aug 2015 14:05

ik ben 23 jaar ;)

Reclame

JPV

#4 , 11 aug 2015 07:07

Je kan sowieso kinderbijslag krijgen en daarnaast eventueel ocmw-leefloon als student/samenwonende. Ga eens naar het OCMW, die kunnen voor beide zaken helpen.

Terug naar “Andere”