wat te doen?

Mister84
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

wat te doen?

#1 , 04 aug 2015 16:41

Hoi,

Ik zal kort even men situatie schetsen,
Ik ben 31 jaar en heb vorig jaar na mijn ontslag in juni een jaar dagopleiding graduaat elektromechanica gevolgd.
Ik was er voor alles vlotjes door maar omdat ik de studie zelf moet bekostigen en mijn uitkering normaal ging zakken had ik besloten om al werk te beginnen
zoeken en de rest van de opleiding in avondschool te volgen. Dit zou dan bijna drie jaar drie of twee avonden per week zijn.
Nu mijn dilemma: ik heb ondertussen een aanbieding gekregen voor een functie die ik heel graag zou doen, en tegelijkertijd van de vdab bericht gekregen dat ik het tweede jaar van mijn opleiding op hun kosten zou kunnen volgen met behoud van mijn uitkering.
Wat zouden jullie doen?
Een jaar doorbijten voor het diploma of het werk aannemen en avondschool volgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 04 aug 2015 18:11

Als het "de job van je leven" is en je ziet de combinatie van werk, studeren en priveleven zitten dan zou k voor de job gaan. Je inkomen zal ook een stuk hoger zijn. Werk gecombineerd met avondschool staat ook goed op een cv.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#3 , 10 aug 2015 13:03

De meesten volgen een opleiding om nadien een grotere kans te hebben op een job binnen hun belangstellingssfeer. Als je nu zo'n aanbod ontving zou ik dat inderdaad aanvaarden en in avondonderwijs de opleiding verderzetten. vergt iets meer inzet, maar je hebt dan ook een inkomen. En mogelijk bezorgt die opleiding je promotiekansen binnen je huidige job?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 10 aug 2015 14:03

Combo werk + avondstudie, je hebt iets meer inzet nodig maar als de opeiding en je werk dezelfde materie omhelzen zal het gebruik in de praktijk een degelijke boost geven aan het anders theoretisch leren van een cursus.

WP002
Berichten: 1479

#5 , 17 aug 2015 22:38

Het zal even kwaad leven zijn, maar op je CV vermelden dat je voltijds aan het werk was én ook nog eens een opleiding aan het volgen was zal zeker alleen maar als positief beschouwd worden door toekomstige werkgevers.

Terug naar “Andere”