Beroep niet meer kunnen uitvoeren door ongeval en nu?

Loulou2
Topic Starter

Beroep niet meer kunnen uitvoeren door ongeval en nu?

#1 , 17 jun 2015 18:30

Beste,
Door mijn ongeval tijdens mijn werk als thuisverpleegkundige zit ik al 6 maand thuis en heb ik een gewaarborgd inkomen. Mijn chirurg zegt me nu dat ik mijn beroep als verpleegkundige mag vergeten. het ongeluk gebeurde door nalatigheid van de patiënt en diens dochter die niet hadden gestrooid. Ik heb een bachelor en zou van hem moeten een administratief beroep doen. Overal waar ik ga solliciteren wordt ik betaald als A2 dus veel lager dan waarvoor ik heb gestudeerd. Het bedrag ligt op 600€ minder dan dat ik voordien zou verdienen met mijn bachelor.
Ik vraag me af of ik dit wel moet slikken dat ik werkonbekwaam ben voor datgene waarvoor ik heb gestudeerd en dat men iemand kan verplichten om iets anders te doen wat veel minder verdient en waarvoor ik dan niet gestudeerd heb. De anciënniteit wordt hierin niet overgenomen wat wil zeggen dat ik op mijn 46ste 0 jaar anciënniteit heb voor een ander beroep. Ik zou hierdoor mijn huis moeten verkopen want de lening is te zwaar voor dit lage loon dat ik dan zou hebben.
Kan ik hiervoor geen blijvende invaliditeit hebben en mijn gewaarborgd inkomen behouden wat meer is dan wanneer ik zou ga werken. Ik heb tenslotte voor die verzekering betaald

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jun 2015 21:48

De voorwaarden van de verzekering zal bepalen hoe en wanneer u een gewaarborg inkomen kan behouden. Tenzij u héél veel geld betaalt, zal die verzekering waarschijnlijk na bepaalde tijd refereren naar iets in de aard van dit: