Beste,
Ik ben momenteel iets meer dan een jaar thuis door MS (na jaren klachten ging het niet meer en heeft men die diagnose gesteld) en ben arbeidsongeschikt verklaard (en na een jaar dus invalide). 66% zowel via mutualiteit als via FOD sociale zekerheid voor onbepaalde duur.
De laatste keer dat ik bij geneesheer moest gaan voor controle is bijna jaar geleden.
Er is geen beterschap voor de ziekte in zicht. Maar omdat alles stabiel blijft op dit moment kan men ook nog niet zeggen hoe het gaat evolueren en blijft men spreken over "vermoedelijke ms". Ik hoop dat het stabiel blijft natuurlijk. Dokters willen dat niet schrijven omdat ze niet weten of er binnen paar maanden of jaren misschien toch nog mogelijkheid tot werken zal zijn. Maar het is ongeneeslijk.
Ik heb het ook erg moeilijk omdat men van "vermoedelijke ms" spreekt. Het is ms of het is het niet denk ik dan, toch? Plus die onzekerheden ook qua toekomst. Ben ik zeker dat ik mijn uitkering ga behouden of kan dat dan ook zomaar weg vallen zolang het niet bevestigt is? Ik ga ondertussen ook naar psychiater hiervoor. Omdat het me allemaal wat teveel is op het moment. Nu ja, dat zijn vragen die ik misschien beter aan ziekenfonds een vraag.
Maar nu is het volgende mijn vraag:
Hoe kan ik op papier krijgen dat het blijvend is? Voor mij is het belangrijk omdat ik ook in collectieve schuldbemiddeling zit en mijn advocate via rechtbank eventueel om kwijtschelding wil vragen. Dit is vorige keer geweigerd ondanks attesten van ziekenhuizen, dokters, FOD, ziekenfonds enzovoort. Het gaat ook om een "klein" bedrag volgens de advocate.