Verpleegkunde studeren mag niet van VDAB wel van ziekenfonds

sofie86
Topic Starter
Berichten: 2

Verpleegkunde studeren mag niet van VDAB wel van ziekenfonds

#1 , 08 mei 2015 15:35

Hallo,

Ik hoop dat ik hier een antwoordje kan vinden want weet niet goed waar ik terecht moet.

Sinds iets meer dan een jaar ben ik in ziekteverlof en nu dus op invaliditeit. Ik heb een attest van een pyschiater dat ik mijn vorige job niet meer mag uitoefenen.
Bij de VDAB vroeg ik aan om verpleegkunde A1 te studeren. Dit mag ik niet wegens te hoog geschoold. Ze verwezen me door naar het ziekenfonds.
Van het ziekenfonds heb ik nu toestemming om voor max 1 jaar te studeren (alle kosten dien ik zelf te betalen, is niet het systeem via RIZIV).
Echter, de kans is reëel dat ik na dat jaar alsnog wordt van de ziekenkas gegooid en naar de VDAB wordt doorverwezen maar van hen mag ik niet studeren met een VDAB-contract. Wat gaan ze dan doen? Me na dat jaar studie verplichten toch te gaan werken? Dan heb ik geld, moeite en tijd verspild.
Ik weet niet wie me kan helpen hiermee?
Iemand?

Groetjes,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 08 mei 2015 15:40

Verpleegkunde in avondschool volgen. Niemand kan U dit verbieden.
De VDAB kan U inderdaad verbieden die opleiding te volgen via hun kanalen, omdat die voorbehouden zijn voor mensen met een lager diploma.
Maar er zijn nog kanalen. http://www.kdg.be/opleidingen/verpleegk ... s-studeren

sofie86
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 08 mei 2015 15:46

Bedankt voor je antwoord. Ik weet dat dat ook een optie is maar gaan werken en studeren is te belastend voor mij.

Reclame

Terug naar “Andere”