Werkgever eist dat werknemer zelfs ontslag neemt!!

oOCalimeroOo
Topic Starter

Werkgever eist dat werknemer zelfs ontslag neemt!!

#1 , 08 apr 2015 18:05

Beste

Kan een werkgever eisen van een werknemer om zelf haar ontslag in te dienen en dit binnen de 3 maanden tijd. Het betreft namelijk een vrouwelijke kennis die werkt in de zorgsector als verpleegster. Haar baas heeft haar onlangs meegedeeld dat ze 3 maanden de tijd krijgt om haar ontslag in te dienen, of dus ander werk zoek te zoeken. Deze vrouw heeft nogal een onzeker karakter. Ze werkt hier al 7 jaar. Ik vind dit niet kunnen. Ze durft geen stappen zetten om haar te laten verdedigen via haar vakbond omdat ze bang zijn!

Wat moet ze en kan ze doen in deze situatie?

Gelieve mij wat in te lichten aub.

Mvg

Calimero

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 apr 2015 08:41

De werkgever kan dit eisen, maar de werknemer kan dit gerust negeren. Als werkgever wil dat ze elders werkt, zal hij ze moeten ontslaan. Heeft hij dringende redenen om dat te doen, dan zal hij die moeten bewijzen.

eylis

#3 , 09 apr 2015 09:51

fijne werkgever. Hij vertelt er vast ook niet bij dat als werkneemster zelf ontslag neemt se géén recht heeft op een werkloosheidsuitkering. Enne, wat als? Wat beweert hij dan wel te zulen doen als ze geen ontslag neemt? Dat lijkt bijna op belaging. Ik zou proberen bewijzen op mail te verzamelen dat de werkgever dit eist (zal waarschijnlijk niet lukken?) Overigens, heeft de werkneemster de vraag gesteld aan haar werkgever waarom hij haar dan niet zelf ontslaat? Er zijn nette formuleringen genoeg om op een C4 te zetten. Schrikt de vooropzegperiode hem af? Fijne kerel die onder de arbeidswetgeving tracht onderuit te komen.Linea REcta naar de vakbond hiermee.

Reclame

Terug naar “Andere”