Ik heb hier al een vraag gesteld over een huur appartement en hier is het vervolg, ik moet een nieuwe topic daarover starten..
Soms val ik zonder werk en dan moet ik gaan doppen, het gebeurt 2-3 keer per jaar en telkens voor een maand.
Ik ben en alleenstaande heb een appartement gehuurd, achteraf bleek het een gemeenschappelijke woning te zijn. Wettelijk ben ik nu buiten mijn wil een samenwonende.
En dit terwijl ik een huurcontract heb, een eigen keuken heb, een eigen wc, douche, een eigen brievenbus ezv.
Tijdens het adreswijziging hebben ze tegen mij gezegd dat mijn uitkering normaal gezien zal dalen tot het niveau van een samenwonende.
Maar ik heb ook gelezen dat ik tegen de RVA kan bewijzen dat ik in die woning toch als alleenstaande woon; dit kan worden bewezen op basis van een huurcontract, samenstelling van het appartement (ik ben volledig onafhankelijk van de buren). Zo zou ik een copie van het contract mee kunnen brengen om het te bewijzen, het contract vermeldt dat ik een eigen keuken heb, een eigen douche, eigen energiemeters ezv.
heeft iemand een idee wat ik allemaal mee kan brengen naar de RVA om dit te bewijzen buiten het contract? kan ik bv iemand van de RVA uitnodigen om controle uit te voeren bij mij in het appartement?
of is dit een verloren zaak?