ziekteuitkering na ontslag

StevensC
Topic Starter
Berichten: 1

ziekteuitkering na ontslag

#1 , 23 feb 2015 13:43

Beste, graag had ik uw advies over het volgende. Ik ben in november vorig jaar ontslagen na meer dan 1 maand met burn-out op de ziekenkas te hebben gestaan. Vermits mijn positie cruciaal was in de firma, kon mijn werkgever niet anders dan mij ontslaan en vervangen. Ik heb er begrip voor en protesteer dus niet tegen mijn ontslag. Ik heb een verbrekingsvergoeding gekregen, die de periode tot einde maart dekt. Na mijn ontslag heb ik bij mijn mutualiteit afgezien van verdere ziekte-uitkeringen. Niet zeker of dit een goede beslissing was, want ik ben nog niet in staat om opnieuw te gaan solliciteren, zoals ik bij recente sollicitatiegesprekken heb gemerkt. Kan ik opnieuw een tijdje op de ziekenkas gaan om er volledig terug bovenop te komen? Is de uitkering dan gebaseerd op mijn laatste inkomen?
Dank u.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 feb 2015 13:59

BKan ik opnieuw een tijdje op de ziekenkas gaan om er volledig terug bovenop te komen? Is de uitkering dan gebaseerd op mijn laatste inkomen?
Dank u.
ja & ja :)

Gudrun2605
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 okt 2017 14:17

Ik ben ontslagen met verbrekingsvergoeding (loopt van 24 februari 2017 tem 24 juni 2018). Vandaag heb ik het nieuws ontvangen dat ik botkanker heb.
Wat moet ik doen?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 okt 2017 14:55

na 24 juni 2018 kan je op ziekenkas gaan, indien je nog niet genezen bent.

Maar zou toch het ziekenfonds ervan op de hoogte stellen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”