Belscore 35,fod dan 15 punten?

josi
Topic Starter
Berichten: 551

Belscore 35,fod dan 15 punten?

#1 , 19 feb 2015 13:51

Indien je 35 punten hebt met de belscore en daar als zwaar hulp behoevend wordt aanzien gaat Fod gehandicapten dit dan ook aanpassen want een score van 35 punten komt overeen met 15 punten voor de integratie tegemoetkoming bij Fod.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 feb 2015 15:12

score van 35 punten komt niet noodzakelijk overeen met 15 punten voor de integratie tegemoetkoming. Beide schalen zijn verschillende schalen qua berekening en inhoud.

Het is niet omdat je voor een mantelzorgpremie een van beide nodig hebt, dat je automatisch die 2 mag gelijkstellen. Ik zou een 35 punten (op maximum 75) overigens eerder gelijkstellen met 7 à 8 wat betreft FOD sociale zekerheid (maximum: 18). De reden waarom men die grens op 15 legt ligt hem waarschijnlijk eerder in het feit dat er al een tussenkomst is bij de FOD sociale zekerheid voor mensen die "maar" 7/8 hebben.

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#3 , 19 feb 2015 16:08

Ik heb bij Fod nu 10 punten,voordien 9 en geen enkele tussenkomst.Nu met 10 punten krijg ik het mooie bedrag van 35 euro per maand!Dus indien mijn punten zouden verhoogd worden zou dat heel welkom zijn.

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#4 , 19 feb 2015 21:11

Het omgekeerde is wel zo :indien men 15 punten voor de integratietegemoetkoming heeft, voldoet men automatisch aan de bel-score voor mantelzorg
http://www.cfsinfo.be/Documentatie/CVS% ... schaal.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#5 , 20 feb 2015 07:23

Dat is dus weeral spijtig :(

Jantje2015
Berichten: 9

#6 , 12 mei 2015 03:44

Hier een nuttige link met meer info https://martinevangaver.wordpress.com/v ... tz-schaal/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door JPV op 12 mei 2015 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekst serieus ingekort gezien het hier geen politiek forum betreft, men niet zomaar bedrijven (ook al zijn het mutualiteiten) beschuldigt en individuele verhalen in anderman's topic niet geapprecieerd worden

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#7 , 08 aug 2015 16:02

Ik heb dus nu ook hulp van derden gekregen van de Geneeskundige Raad voor Invaliditeit(Riziv) tot aan mijn pensioenleeftijd.
Dit is toch heel moeilijk te krijgen en bewijst wel degelijk dat ik ernstig zorgbehoevend ben en dit is blijvend.Kan ik nu bij Fod mijn punten laten herzien en geeft dit recht op ook nog andere voordelen?
Bedankt.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 08 aug 2015 19:55

u kan altijd uw punten laten herzien, maar beide hebben niet noodzakelijk iets met elkaar te maken.

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#9 , 27 dec 2016 13:31

Ik heb een herziening bij Fod gekregen en behaal nu 11 punten terwijl de herziening voor de mantelzorgpremie nu 40 bel score bedraagt in plaats van 35.
Had ik één puntje meer gekregen bij Fod had dit me heel veel kunnen helpen.Bij Kvg zegt men dat dit niet kan en ik dit voor de rechtbank moet doen komen.Maar dat alles is al zo'n hel om door te gaan en ik weet niet of Kvg gelijk heeft.

Terug naar “Andere”