Nu weet er iemand hoe dit juist in elkaar zit .
ik ben dus zwanger en ben uitgerekend voor 2 oktober .
Nu ik kon dus in zwangerschapverlof gaan ten vroegste op 20 augustus .
Nu ik heb ook niet bepaald licht werk ik werk namelijk in een bottelarij van een brouwerij dus het heffen van volle bakken bier is daar niet constant maar toch een dagelijkse taak .
Door dit vele heffen en mijn zwangerschap kreeg ik veel last van mijn heup en rug .
Ook heb ik veel last van zere benen en dikke voeten wat door het constant recht staan en heen en weer lopen op mijn werk nog verergerde .
Nu mijn gyno besliste van mij thuis te schrijven op mijn ziektebriefje stond ziekte .
Ook op het vertrouwelijk van de ziekenkas stond ziekte .
Mijn werkgever echter zegt dat dit werkverwijdering in door zwangerschap .
Nu heb ik al wat opgezocht en ziekte voor zwangerschapsverlof geeft recht op gewaarborgt loon eerste 14 dagen .
Werkverwijdering niet dan krijg je direkt uitkering van ziekekas maar dan heb je wel een attest nodig van arbeidsgeneesheer .
Nu kreeg ik niet mijn gewaarborgd loon van mijn werkgever omdat hij zegt dit is ziekte door zwangerschap .
Maar toen ik informeerde bij de ziekenkas zeiden ze dit is ziekte en geen werkverwijdering want u bent niet door de arbeidsgeneesheer verwijdert .
Toen ik dan dit melde aan mijn werkgever blijkt dat volgens hun dit wel werkverwijdering is en ze hebben contact opgenomen met de ziekenkas en ze zeggen dat het nu in orde is .
Maar wat blijkt ondertussen hadden ze papieren moeten invullen om mijn uitkering in orde te maken en hebben ze daar een attest van werkverwijdering bij gestoken .
Kan je van je werk verwijdert worden door de arbeidsgeneesheer zonder dat hij jou onderzocht of gesproken heeft eigenlijk .
Want dat attest is dus opgemaakt zonder mijn medeweten .
En werkverwijdering is omdat de arbeidsomstandigheden een gevaar vormen voor jou of je kind .
en ik ben zeker als mijn gyno me niet thuis gezet had door mijn problemen dan had ik er nu nog gewerkt en had er geen werkverwijdering zogezegt geweest .
Mogen ze dit zo maar want volgens mij hebben ze in mijn zakken gezeten .
Nu is het nog af te wachten of ik die eerste 14 dagen van de ziekenkas ga trekken .
Want ondertussen zit ik al een maand zonder inkomsten en natuurlijk was ook mijn vertrouwelijk dan te laat binnen omdat bij werkverwijdering moet dit binnen zijn binnen de 48 uur .
En bij ziekte binnen 14 dagen en daarmee was ik op tijd .
dus hier kan ik ook nog eens geld verliezen .
Kunnen ze dit eigelijk zomaar