medische bijstand - ontslag

Eva-Marie
Topic Starter
Berichten: 1

medische bijstand - ontslag

#1 , 08 nov 2013 20:39

Sinds enige tijd heb ik medische bijstand opgenomen in de vorm van deeltijdse onderbreking. Wat zijn de gevolgen bij ontslag.

De werkgever moet mij slechts volgens de deeltijdse prestaties een ontslagvergoeding betalen. Maar wat met de vergoeding die je van de RVA ontvangt?

Loopt die verder zolang de medische bijstand loopt, of vervalt deze op het moment van ontslag?


Mvg
Eva-Marie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1815

#2 , 08 nov 2013 21:37

Er zijn toch recente arresten dat werkgever een contractbreukvergoeding op het volledige loon moet betalen ( plus eventueel 3 maanden schadevergoeding )

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 09 nov 2013 17:44

Er zijn toch recente arresten dat werkgever een contractbreukvergoeding op het volledige loon moet betalen ( plus eventueel 3 maanden schadevergoeding )
Die zijn er enkel in gent en enkel voor ouderschapsverlof, bij mijn weten.

Algemene rechtsleer zegt een betaling van verbreking op basis van halftijds loon en sowieso onmiddwllijk einde prelie rva

Reclame

jefke007
Berichten: 1815

#4 , 09 nov 2013 19:52

Arbeidshof van Gent 14-01-2013 AR2010/AG/376 een onuitgegeven arrest over TIJDSKREDIET
Berekening op voltijds loon.
http://www.hrmagazine.be/nl/newsitem/ho ... jdskrediet" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zijn er de laatste tijd behoorlijk wat arresten geweest ook van Grondwettelijk Hof ( maar het wordt wel een soepeke want de ene keer gaat het over loopbaanonderbreking de andere keer tijdskrediet, maar ze schrijven dat het in feite voor beide zou gelden dacht ik )

Net zo als men in de privesektor ook een onderbreking medische bijstand kan nemen in tijdskrediet ( cao 103 ) als in loopbaanondereking ( kb uit 1998 )
De eventuele schadevergoeding door de werkgever te betalen is 6 maanden ( ipv 3 ) bovenop de contractbreukvergoeding

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 09 nov 2013 20:05

Arbeidshof van Gent 14-01-2013 AR2010/AG/376 een onuitgegeven arrest over TIJDSKREDIET
het ging bij m'n weten over ouderschapsverlof. Motivatie van de rechter was: ouderschapsverlof wordt véél meer door vrouwen dan door mannen genomen, dus het ontslag tijdens ouderschapsverlof met berekening op basis van deeltijds loon is een discriminatie op basis van geslacht.

Terug naar “Andere”