leefloon student

Bassa
Topic Starter
Berichten: 1

leefloon student

#1 , 11 aug 2013 19:25

Dag iedereen

ik ben een student en ben bezig met het aanvragen van een leefloon. Ik heb een document 'ontvangstbewijs (art 18 van 26 mei betreffende het recht op maatschappelijke integratie) gekregen van mijn maatschappelijk werker ontvangen die ik moet ondertekenen. Daarin staat dat ik bij het ondertekenen de toestemming aan het OCMW geef om alle informatie te halen bij mijn financiële instellingen en dergelijke... Ik ben 22 jaar en ik heb geweten dat personen jonger dan 25 dit niet moeten ondertekenen zolang ze student zijn. Ik ben al 2 jaar weg van bij mijn ouders en vorig jaar heb ik zo geen document gekregen. Kan iemand mij hierbij helpen alstublieft? Ik weet niet wat ik hiermee moet doen. Als ik het niet onderteken mag ik dan geen aanvraag doen? Bovendien moest ik vorig jaar eerst een inschrijvingsbewijs van school indienen vooraleer ik aanvraag op leefloon deed maar dit jaar heeft ze me dit niet gevraagd en persoonlijk vind ik dit heel raar.

Ik hoop dat iemand hier iets meer van weet en mij daarover informeert. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 aug 2013 08:17

Vraag eens wélk leefloon men aangevraagd heeft: voor een student of niet?

evdaefje1808
Berichten: 8

#3 , 19 feb 2014 21:35

IN principe moet het OCMW uw financiële situatie onderzoeken. Sommige banken werken daaraan mee, andere niet. Dat document laten ze tekenen omdat dan alle banken meewerken. Meer hoeft u daar niet achter te zoeken.

Reclame

Terug naar “Andere”