leefloon en eindejaarspremie

elsjepelsje
Topic Starter
Berichten: 65

leefloon en eindejaarspremie

#1 , 11 feb 2013 13:58

Ik kom zonet van het ocmw omdat ik in de maand februari maar 580 euro ontvangen heb van mijn werkloosheidsuitkering voor de maand januari. (de eerste helft stond ik op ziekteuitkering en dat bedrag hebben ze me gestort midden januari). Ik ben gezinshoofd (alleenstaande) met een kind ten laste dus heb ik recht op 1067 euro....Ocmw zegt dat ik in december eindejaarspremie ontvangen heb en dat dit meetelt voor mijn inkomen in februari?! Ik ga hier niet met akkoord!! Ze kunnen zo afkomen dat je in mei je vakantiegeld gehad hebt én je dat ook moet meetellen. Kan iemand me helpen met wat raad? Kan ik 'niet akkoord' gaan met deze beslissing? Hoe doe ik dat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 feb 2013 15:45

Versta het toch niet zo goed, je heeft een halve maand ziekteuitkering en een halve maand werkloosheiduitkering, wat heb je dan te weinig gekregen, voor de maand januari ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

elsjepelsje
Topic Starter
Berichten: 65

#3 , 11 feb 2013 20:44

Voor januari niets te kort gekregen. Maar in februari heb ik enkel die halve maand werkloosheidsuitkering ontvangen....(580 euro),de ziekteuitkering van januari heb ik ook in januari ontvangen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 feb 2013 07:51

Voor de maand februari word toch maar in maart uitbetaald ?
Als ik het goed voor heb word de werkloosheid toch maar na einde maand uitbetaald.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

lachertje
Berichten: 273

#5 , 17 feb 2013 21:11

eindejaarspremie wordt meegerekend ook als je in budgetbeheer bent. Elke vorm van inkomsten moeten door gegeven worden aan het ocmw
u heeft waarschijnlijk eindejaarpreme gekregen in januari en ik wil alleen proberen iets te verduidelijken, denk dat ik weet wat er mis is gelopen en wil niemand maar dan ook niemand kwetsen.
zie als u in december eindejaarspremie heeft ontvangen, en zie dat u dit bv aan kleding of zo nodig had voor de kids, dan had u dit geld eerst naar ocmw moeten laten gaan, zodat zij mee konden beslissen wat er mee zou gebeuren, u zal denk ik onterecht geld hebben gekregen en zij gaan er van uit dat u dit geld nog heeft of u er tegen in kan gaan? weet ik niet zit in budgetbeheer maar als ik iets ontvang op mijn rekening, stuur ik dit door aan haar.

Terug naar “Andere”