Na be?indiging collectieve schuldbemiddelling welke rechten?

Marthe14
Topic Starter
Berichten: 33
Locatie: Tienen

Na be?indiging collectieve schuldbemiddelling welke rechten?

#1 , 19 apr 2007 11:20

Beste,
In 2000 heb ik een schuldbemiddeling aangevraagd, ik ben hier door de problemen van mijn dochter met drugsgebruik en dealen in terecht gekomen daar ik al haar schullden probeerde te betlen, een put zonder bodem... vandaar dat ik zelf de stap gezet heb voor een oplossing via schuldbemiddeling. Deze werd goedgekeurd op 14/11/2001 door de rechtbankvan eerste aanleg te Leuven, ik zou gedurende 6 jaar een leefloon krijgen van ongeveer 1000 euro en maandelijks 619,73 euro afbetalen aan mijn schuldeisers, daar ik in maart 2003 vervroegd oprustgesteld werd werd ik 23 maand uitbetaald en was het geld voor terugbetaling beschikbaar. Mijn schuldbemiddeling liep 2 jaar vroeger dan voorzien teneinde doordat er steeds correct betaald werd. Dit was op 22/02/2006, een heuglijke dag voor mij, ik moet nu nog 2 jaar stempelen voor ik met pensioen ga, dit is op 60 jaar en ik zal dan mijn kapitaal van op het werk ook nog uitbetaald krijgen.
Wat ik mij afvraag, hoe lang ga ik op de Nationale Bank op die zwarte lijst genoteerd blijven staan, ik zou namelijk met mijn kapitaal een appartementje willen kopen, ik zal hoogst waarschijnlijk een bedrag moeten bijlenen maar vraag me af of dit nog kan na die schuldbemiddeling. Zou iemand mij hier een antwoord op kunnen geven of mij verwijzen naar een website waar ik dit wel kan nagaan. :?:
Alvast bedankt,
Groetjes,
Marthe14
Geen nacht is zo donker dat er geen morgend op volgt...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 21 apr 2007 12:09

?Art.8.De bewaartermijnen van de gegevens betreffende wanbetalingen zijn de volgende :1? twaalf maanden vanaf de datum van regularisatie van de kredietovereenkomst...Bij het verstrijken van deze termijnen, worden deze gegevens verwijderd.?(7 JULI 2002. - Koninklijk besluit tot regeling van de Centrale voor Kredieten aan Particulieren).

Was de datum van regularisatie van uw kredietovereenkomst(en) 22/02/2006,dan worden deze gegevens verwijderd op 22/02/2007.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

citroentje
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#3 , 04 jul 2007 23:37

u kan altijd een kopie van u pas sturen naar de nationale bank met een briefje er bij dat je vraag wat er nog op je naam staat,je krijg binnen de week antwoord,maar normaal als je alles betaald heb zal het na een jaar allemaal weg gedaan zijn

Reclame

Terug naar “Andere”