leefloon

wissam
Topic Starter
Berichten: 7

leefloon

#1 , 30 okt 2012 17:43

Beste,

Ik ben 20 jaar en ben sinds 7 maand getrouwd en ondertussen ook 6,5maand zwanger, ik woon samen met mijn echtgenoot maar sinds kort lukt het niet meer. dus heb ik overwogen om trug naar mijn ouders te gaan. mijn man vertrekt ondertussen op wereldreis en is er niet om ons financieel te helpen. Wij zijn nog steeds getrouwd met hoop dat het bij zijn trugkeer goed komt.. Ik ben onlangs gestopt met w :( erken omdat het niet meer lukte tijdens mijn zwangerschap. Nu wil ik geaag weten of ik toch ergens recht heb op een uitkering want het begint stillaan moeilijk te worden zeker met een kindje. Ik sta hier hellemaal alleen voor

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 okt 2012 19:26

gestopt met werken omdat het niet meer lukte: heb je ontslag genomen, gewoon niet meer naar het werk gekomen, ... ?

6 weken voor de vermoedelijke bevalling kan je rekenen op een uitkering van de mutualiteit, maar ik denk dat je alles samen gezien best naar je lokale OCMW zal gaan, die zullen alle mogelijke steunmaatregelen voor je kunnen uitzoeken.

Terug naar je ouders gaan is een goed idee, maar onthou dat je niet zomaar een huurovereenkomst kan verbreken, dit kan je aardig wat geld kosten.

Reclame

Terug naar “Andere”