kinderbijslag ontvoerd kind

mama-alleen
Topic Starter
Berichten: 4

kinderbijslag ontvoerd kind

#1 , 12 jan 2012 16:34

Mijn oudste zoon ( inmiddels 17 ) is door zijn vader meegenomen naar het buitenland ( zonder overleg of toestemming )... Aangifte bij politie.....Schengen geseind....Terughalen lukt niet...
Sinds ontvoering krijg ik géén kinderbijslag meer, omdat hij niet meer in Belgie verblijft.
Nu hoorde ik van een vriendin dat de kinderbijslag dan toch aan mij doorbetaald moet worden ! Ik kan hierover echter niks vinden op de website van de RSZPPO ???
Mama-alleen heeft nog 2 kindjes thuis en moet van leefloon rondkomen.... de extra kinderbijslag is welkom, bov blijf ik blijf de verzekeringen ed van mijn oudste zoon betalen ... in geval hij toch nog terug komt.
Graag uw antwoord .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 12 jan 2012 19:05

Hier staat het wel.

http://www.rkw.be/nl/0to25/who.php" onclick="window.open(this.href);return false;

mama-alleen
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 12 jan 2012 19:29

dank u....

Reclame

Franciscus
Berichten: 38617

#4 , 13 jan 2012 15:03

Is de ontvoerder hier al veroordeeld?
Is er een Europees/internationaal aanhoudingsbevel uitgeschreven?

mama-alleen
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 25 jan 2012 20:09

hallo, ja ze staan beiden "Schengen-geseind" ( europees aanhouding) en nee de ontvoerder is hier niet veroordeeld.
Heb inmiddels brieven naar kinderbijslagfonds gestuurd met copieen van de PV's door de politie opgesteld, probleem is nu dat mijn zoon door Jeugrechter geplaatst was in een Zorginstelling vanwege psych.gezondheid, de vader had hem uit deze instelling ontvoerd. Nu moet het kinderbijslagfonds ook nog eens een schriftelijke bevestiging hebben dat die plaatsing beeindigd is per ontvoeringsdatum, deze schriftelijke bevestiging hebben ze wel al van de zorginstelling en ook hebben ze al de Beschikking van de Jeugdrechter hier in Belgie dat de plaatsingsmaatregel is opgeheven aangezien hij nu in het buitenland verblijft en de Raad voor Kinderbescherming aldaar de zaak heeft overgenomen. Men heeft blijkbaar steeds meer info nodig alvorens te betalen ?

Terug naar “Andere”