ouderschapsverlof

Emmerechts ludo
Topic Starter

ouderschapsverlof

#1 , 12 jul 2011 16:10

heeft er iemand ouderschapsverlof gekregen voor kinderen van de partner (wel samenwonend met geregistreerd samenlevingscontract)
mij werd dit geweigerd gezien het niet mijn "eigen" kinderen waren

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2011 14:50

ik denk dat dit van CAO afhangt .... bewijs samenwoonst vragen aan gemeente ...tenslotte zal kindergeld ook voor alle kinderen samen zijn.

j.demoor

#3 , 14 jul 2011 10:40

“Art.1.Deze collectieve arbeidsovereenkomst heeft tot doel te voorzien in een individueel recht op ouderschapsverlof bij de geboorte of de adoptie van een kind, om werknemers in staat te stellen gedurende 3 maanden voor hun kind te zorgen, volgens de hierna vastgestelde voorwaarden en nadere regels...Commentaar. Het gaat om een individueel recht op ouderschapsverlof, dat derhalve niet overdraagbaar is. Zowel de vader als de moeder kunnen van dat recht gebruik maken. Dit geldt ook voor de pleegvader en de pleegmoeder.”(29 APRIL 1997. - Nationale Arbeidsraad. - Collectieve arbeidsovereenkomst nr. 64 tot instelling van een recht op ouderschapsverlof).

‘voor HUN kind te zorgen’ en ‘Zowel de VADER als de MOEDER kunnen van dat recht gebruik maken’

Hieruit volgt dat andere werknemers dan de vader en de moeder van dit recht geen gebruik kunnen maken.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”