Terugbetaling van kindergeld

clowntje
Topic Starter
Berichten: 1

Terugbetaling van kindergeld

#1 , 11 sep 2006 11:49

Bij nazicht bleek dat ik te weinig kindervergoeding heb gekregen.
Ik heb via mijn personeelsdienst navraag laten doen bij kas voor kindergeld.
Blijkt dat er in '97 een wijziging is gebeurd ivm het leeftijdssupplement.
Voor '97 kreeg met 500BEF leeftijdssupplement. In '97 heeft men besloten dit te halveren. De berekening zou gebeuren aan de hand van een code.
Bij mij is die code nooit aangepast.
Nu moet ik terugbetalen. In het slechtste geval moet ik 13.25(hetgeen ik teveel trok per maand) X 12 X 5 (jaar)= 801 euro terugbetalen.
In het beste geval dien ik 13.25 x 12= 160.20 euro terug te betalen.
Ze hebben nu al 2 x 13.25 afgehouden voor de maanden augustus en september.
Kunnen ze dit zomaar terug eisen?? Het is toch een fout waar ik niet aan kan doen.
Als ik dit moet terugbetalen moet dit toch niet in 1 keer te gebeuren? Als alleenstaande moeder kan ik dit niet zomaar op tafel gooien.

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 11 sep 2006 12:12

Art. 120bis. Het recht op terugvordering van de ten onrechte uitbetaalde uitkeringen verjaart door verloop van vijf jaar te rekenen vanaf de datum waarop de uitbetaling is geschied. In geen geval is een terugvordering van de ten onrechte uitbetaalde uitkeringen mogelijk na verloop van deze termijn.(19 december 1939, Wet kinderbijslag)

Reclame

Terug naar “Andere”