Rechtzaak tegen CM of Riziv ?

casaafricano
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Rechtzaak tegen CM of Riziv ?

#1 , 30 jan 2024 21:28

Ik kreeg de toestemming van de adviseur om te verhuizen naar het buitenland.
Verkocht mijn woning en vertrok met gehele inboedel naar het buitenland.
Na 8 maand werd ik door de Adviseur van de CM uitgenodigd in België. Op basis van 0 dossierkennis werd in werkbekwaam verklaard en diende naar België terug te keren.
Dit resulteerde in een enorme financiële, familiale schade.
Ik verloor mijn huis en mijn thuis tot op heden, 14 jaar na beslissing door een gefrustreerde ex chirurg, werkzaam bij de CM.
Ik heb nooit meer kunnen werken. Werd zieker dan ik al was. Met wanhoopspogingen tot gevolg.
Mijn leven naar de knoppen.
Volgens de wet kan je schadevergoeding bekomen van de veroorzaker van de schade.
Ik contacteerde een groot aantal advocaten, maar geen enkel kon mij verder helpen.
Ik weet mij geen raad meer.
Ik kan mij hier niet bij neerleggen.
Vluchtelingen krijgen een huis. Ik ben mijn huis, waar ik keihard, als alleenstaande, met 2 kinderen, voor had gewerkt, kwijt.
Please help bij wie ik terecht kan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jan 2024 22:25

Primo, u werd niet langer ongeschikt verklaard, u werd niet verplicht om naar België terug te keren. Als u het niet eens was met de medisch adviseur had u toen een hoger beroep moeten instellen tegen deze beslissing. Vermits u niet langer ziek werd erkend had u zich als werkloze moeten inschrijven in uw woonland. Als u nu terug in België bent, kan u zich best tot het plaatselijk ocmw wenden voor een aanvraag om leefloon en mee te werken aan een re-integratie in het arbeidsmilieu. Mag ik er u op wijzen dat noch CM, noch het RIZIV u schade hebben berokkend, maar wel uzelf. Vluchtelingen hebben hier helemaal niets mee te maken. CM, noch het riziv hebben uw woning verkocht, dit heeft u zelf gedaan, u is dit risico zelf aangegaan. U kan zich misschien wenden tot het OCMW voor een tewerkstelling art. 60§7 om zodoende terug in orde te raken met uw sociale zekerheid.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LYNX XX
Berichten: 2531
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jan 2024 08:13

Ik kreeg de toestemming van de adviseur om te verhuizen naar het buitenland.

Hieruit kan ik zeker niet afleiden dat de medisch adviseur u een definitieve arbeidsonbekwaamheid/invaliditeit heeft toegekend. Enkel toelating om in het buitenland ( thuisland ) te wonen. Indien geen definitieve uitspraak, is het steeds een groot risico om zelf te besluiten om het als definitief te beschouwen.
Waarom 14 jaar geleden geen zaak geopend tegen zo gezegde medische fouten ?
Verder sluit ik mij aan bij de correcte reactie van # 2 Marcus.

Verkocht mijn woning en vertrok met gehele inboedel naar het buitenland.
Na 8 maand werd ik door de Adviseur van de CM uitgenodigd in België. Op basis van 0 dossierkennis werd in werkbekwaam verklaard en diende naar België terug te keren.
Dit resulteerde in een enorme financiële, familiale schade.
Ik verloor mijn huis en mijn thuis tot op heden, 14 jaar na beslissing door een gefrustreerde ex chirurg, werkzaam bij de CM.
Ik heb nooit meer kunnen werken. Werd zieker dan ik al was. Met wanhoopspogingen tot gevolg.
Mijn leven naar de knoppen.
Volgens de wet kan je schadevergoeding bekomen van de veroorzaker van de schade.
Ik contacteerde een groot aantal advocaten, maar geen enkel kon mij verder helpen.
Ik weet mij geen raad meer.
Ik kan mij hier niet bij neerleggen.
Vluchtelingen krijgen een huis. Ik ben mijn huis, waar ik keihard, als alleenstaande, met 2 kinderen, voor had gewerkt, kwijt.
Please help bij wie ik terecht kan.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38614

#4 , 31 jan 2024 10:36

Edoch hij die beweerd moet dat wel (kunnen) bewijzen.
14 jaar na datum.
Verjaringstermijnen???
Vermoedelijk zal die beslissing definitief zijn als u niet via de gebruikelijke procedure beroep hebt aangetekend.
Wat @Marcus Aurelius heeft geschreven lijkt me de weg die u nog kan volgen.

casaafricano
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 jan 2024 14:59

Ik ben al in pensioen, maar heb nog steeds voortschrijdende schade door.... ik kan genoeg bewijzen.
Deze dokter was bij de CM gekend als ONMENS.
Iets wat de CM blijkbaar goed uitkwam.
Ik was duidelijk niet het enige slachtoffer van deze bruut. Gewezen chirurg. Van Chirurg naar adviseur. Rings a Bell.
Je laat niet iemand naar het buitenland verhuizen om na 8 maand, op basis van dezelfde gegevens als die waarop je de toelating hebt gegeven, het omgekeerde te beweren.
Wat ik wens te weten is.
Wie is verantwoordelijk ?
Ik schreef de CM aan, het RIZIV, ORDE DER GENEESHEREN.
Who cares dat een dokter een onmens is ?
Gewoon.
Delay , denay untill they die.
Dat is hun strategie.
Maar ik ga mij hier niet, en nooit, toch niet zo lang ik leef hierbij neerleggen.
Dus mijn vraag.
Welk rechtsgebied?
Of hoe kan ik op een andere manier de wanpraktijken van deze verzekeringsinstelling kenbaar maken.

LeenW
Berichten: 12860

#6 , 31 jan 2024 15:29

Om te beginnen gaat u inhoudelijk uw gelijk moeten bewijzen. Voor zover ik uw verhaal kan volgen, is de diagnose van de arts nooit teruggedraaid? Dat gaat u 14 jaar na datum ook niet meer gedaan krijgen. Dus ja, einde verhaal denk ik.

LYNX XX
Berichten: 2531
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 jan 2024 17:47

TS VAN WANNEER BENT U IN PENSIOEN ? DATUM voor of na uw verhuis ?

Naar welk land bent u verhuisd ?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 31 jan 2024 18:20

Door uw onvolledige informatie zijn enkele elementen overbodig geworden. Gezien u reeds een pensioen geniet kan er geen sprake meer zijn van een tewerkstelling art. 60§7. Als u de wettelijke pensioenleeftijd heeft bereikt en u aan de voorwaarden van een IGO voldoet, kan u desgevallend een aanvraag om IGO inleiden.
Een medisch adviseur neemt een administratieve beslissing op basis van stukken en medische beoordeling. U had alle rechtsmiddelen ter beschikking om deze beslissing aan te vechten. U heeft dit nagelaten. Dus einde verhaal.
U voldoende informatie bekomen. Ik sluit dit topic dan ook af.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”