Gehandicapt :Hoe gaat de FOD Soz.Zaken hier mee om.

dolu
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gehandicapt :Hoe gaat de FOD Soz.Zaken hier mee om.

#1 , 20 sep 2023 20:02

De integratie vergoeding van een gehandicapt persoon van 69 jaar.
Ik wil mijn huis verkopen omdat niet ik of mijn vrouw het nog aankan om het huis te onderhouden.
Wij zouden graag een appartement kopen zodat al de onderhoudslast van buiten (gras afdoen enz.) wegvalt.
Kan er mij iemand zeggen of de integratie premie die ik nu ontvang van het Fod. Soz. Zekerheid groot € 653 of die dan wegvalt?
Ik heb ook 14 punten toegekend gekregen van de bovenstaande FOD. Het kan toch niet zo zijn dat mijn handicap ophoud als ik het huis verkoop en dit dadelijk vervang door een appartement?

Graag een reactie

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 sep 2023 22:29

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

mava105
Berichten: 22278
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 21 sep 2023 09:13

Ik ben al meer dan 1 jaar in discussie met deze dienst. Domeer dan de helfor een CVA heb ik een bloedklonter in de hersenen gehad, en ben daardoor een deel van mijn evenwicht verloren. Dit werd bevestigd door verschillende medische attesten oa van huisarts, universitair ziekenhuis en kinesiste. En toch blijft de Fod soc zekerheid mijn een parkeerkaart voor minder valide weigeren, omdat ik volgen hen niet voldoende gehandicapt ben. Ze hebben me niet eens medisch onderzocht. Gewoon een kort interview in hun kantoor waarvoor ik per taxi van Leuven naar Brussel moest komen, en daar zagen ze me amper 10 minuten. Hun vragen waren er vooral op gezicht de bedriegers uit uit te halen. Zo vroegen ze me oa hoelang ik die rollator al had, waar ik die gehaald had en of hij mijn eigendom was. Dat ik geen 10 meter meer onafhankelijk kon stappen zonder stok of rollator was helemaal niet van belang.. Mijn dossier is al meer dan 2 maanden nu in handen van de ombudsman van dz federale overheid, maar ze antwoorden niet eens op zijn brieven . Ze stuurden reeds 2 rappels. en er komt hoegenaamd geen antwoord.

Reclame

Terug naar “Andere”