Ziekte-uitkering chronische ziekte.

Industrielaan7!
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ziekte-uitkering chronische ziekte.

#1 , 03 jan 2023 13:49

Ik werk momenteel deeltijds progressief in de zorg. Ik sta een stuk op invaliditeit. Ik heb ziekte van crohn en ben momenteel in behandeling met medicatie. Daardoor is de ziekte rustig. Kan ik mijn invaliditeit kwijtgeraken? Mijn ziekte is waarschijnlijk rustig door dit systeem van deeltijds werken. Stress is een grote trigger voor opstoten van ziekte. Ik werk in de zorg met verschillende schiften en weekends werk. Volgende week moet ik naar adviseur. Waar ik lij veel zorgen over maak om ziekte-uitkering te verliezen doordat ziekte rustig is. Ik heb veel last van vermoeidheid door ziekte.


Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jan 2023 22:04

Ik zal proberen enkele zaken meer klaar te zetten. Tijdens het eerste jaar geniet u ziekteuitkeringen. Het is pas na een jaar dat u invaliditeitsuitkeringen geniet indien u langer ziek erkend wordt door de medische adviseur. Indien u wenst dat er een invaliditeit wordt vastgesteld kan u best een administratief dossier openen via de FOD Handicap. U kan hiervoor terecht bij de sociale dienst van uw ziekenfonds of de sociale dienst van uw OCMW. Zolang u ziek erkend wordt, zal u gerechtigd blijven op ziekteuitkeringen als de positieve tewerkstelling dit cumulatief toestaat. Voor meer info, raadpleeg de website van het riziv.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”