Kunst verkopen als invalide

Mario1968
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kunst verkopen als invalide

#1 , 30 dec 2022 03:09

Ik ben 53 en ben al jaren 66% invalide.

Eerst had ik een diagnose van "Asperger syndroom" daarna (5 jaar geleden) heb ik een hersentrombose gekregen. Sindsdien ben ik niet meer opgeroepen geweest voor controle.

Ik stel het zeer op prijs stel dat men begrip toont en ik maandelijks een uitkering krijg.
Maar niets kunnen doen begint zwaar te wegen op mijn geestelijke toestand.

Zou het toegestaan zijn om hier en daar wat tekeningen en foto's te verkopen op het internet? Ik heb geen idee hoeveel ik kan verdienen. Het zal zeker niet over grote bedragen gaan, misschien genoeg om wat materiaal te kopen voor mijn hobby's.
Maar ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken. Moet ik gewoon de inkomsten vermelden op mijn belastingbrief?

De hoofdbedoeling is zinvol bezig zijn met iets wat ik graag doe. Ik kan echter niet riskeren om mijn uitkering te verliezen, aangezien andere familieleden er ook afhankelijk van zijn.

Ik zou het niet erg vinden om een groot deel van die "mogelijke" inkomsten aan het ziekenfonds te geven, maar zo zit de wet niet in elkaar veronderstel ik.

Vriendelijke Groeten,
Mario

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 dec 2022 11:55

Bespreek dit VOORAF met de medisch adviseur van uw ziekenfonds.Hij zal immers moeten oordelen of dit al dan niet zal toegelaten zijn. Als je dit correct en eerlijk uitlegt, zal je ook een tolerant en correct antwoord krijgen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

jef007
Berichten: 1679

#3 , 31 dec 2022 12:04

aankoop + verkoop ??
of
tekeningen zelf maken + verkopen??

Reclame

Terug naar “Andere”