invaliditeit

vissertje63
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

invaliditeit

#1 , 28 dec 2022 11:47

Ik ben F 59 jaar en sinds een jaar in op invaliditeit ,waarvoor ik 40euro per dag ontvang. Woon samen met mijn vriendin die parttime 1200euro verdient, de huur bedraagt 780 euro energiekosten 380euro per maand zonder tv ,internet en andere vasten kosten, kan iemand mij vertellen hoe dat bedrag bekomen wordt werkte onafgebroken 42jaar in de bouwsector. mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas1
Berichten: 184

#2 , 28 dec 2022 15:04

Ik denk dat je dat best aan je ziekenfonds vraagt. Zij zijn het die de berekening doen en jouw uitkering betalen.

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 28 dec 2022 19:55

De erkenning van de periode van invaldititeit behoort tot het medisch geheim , die periode gaan ze u nooit vertellen.

In princiepe blijft het dagbedag van je uitkering hetzelfde ( uiteraard af en toe een indexatie ), zolang het inkomen van je vriendin hetzelfde blijft

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 dec 2022 22:34

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Jonathan2
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 dec 2022 08:38

Kan je wegens beperkt inkomen geen verhoogde tegemoetkoming aanvragen bij mutualiteit en zo via sociaal tarief energierekening drukken?

Het is maar een idee.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 dec 2022 12:11

Als je aan de inkomstenvoorwaarde voldoet wordt je gerechtigd op de verhoogde tussenkomst ziektekostenverzekering en derhalve ook op het sociaal energietarief. U kan zich hiervoor best wenden tot uw ziekenfonds. Tenslotte de erkenning 66% is aan een ongeschiktheid gerelateerd en de hoogte van je uitkering aan je gezinstoestand, d.i. ook het inkomen van samenwonende personen. Is zeker niet uitgavengerelateerd. Je kan altijd eens contact opnemen met de sociale dienst van het ziekenfonds, de sociale dienst van het ocmw van je gemeente en/of het CAW. Mogelijk kunnen ze je bijstaan in je uitgavenpatroon.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”