Progressie werkhervatting en eindejaarspremie

Hanne3004
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Progressie werkhervatting en eindejaarspremie

#1 , 06 dec 2022 21:51

In PC200 worden de eerste 60 dagen gelijkgesteld aan effectief gewerkte dagen.
Maar nu is de discussie ontstaan over die 60 dagen. Volgens mij zijn het 60 werkdagen in een 5-dagenstelsel dus bijna 3 maanden.
Volgens mijn werkgever gaat het om 60 kalenderdagen. Normaal werk ik 4/5de 32H. Nu 16H per week. Nu zegt mijn werkgeven dat ze 4/7de van 60 moet doen en er dus maar 34 dagen tellen die gelijkgesteld zijn. Dit slaat volgens mij nergens op want dan hebben voltijdse werknemers ook maar recht op 42 dagen. BIj hen moet dan 5/7de genomen worden van 60. Zaterdagen en zondagen wordt er nooit gewerkt dus mag er geen coëfficiënt genomen worden van 7 volgens mij. Wel van 5. Ik zou dan 48 dagen ziekte hebben die gelijkgesteld zijn aan gewerkte dagen.

Discussie 2 gaat over de werkhervatting zelf. Ik heb gelezen dat de 1ste 12 maanden de dagen van deeltijdse werkhervatting gelijkgesteld zijn aan gewerkte dagen.

Kan iemand mij helpen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding