Belgie - Nederland

DeeVelt
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Belgie - Nederland

#1 , 10 okt 2022 18:59

Beste,

Ik ben momenteel zelfstandige in hoofdberoep en woonachtig in Belgie. Daarnaast wil ik ook nog een deeltijd-baan nemen in Nederland.
Wat geldt er dan als basis voor o.a. sociale stelsel, belastingen, zorgverzekering en de kinderbijslag ?

Is het dan zo dat ik door het hoofdberoep alles in Belgie behoud (kinderbijslag en zorgverzekering) en dat ik alleen sociale lasten & inkomsten belasting moet afdragen in Nederland ? Kunt u mij helpen met wat meer informatie of website waar ik dingen kan terugvinden ?

Heel erg bedankt alvast.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 okt 2022 21:39

Gezien werknemer voorgaat op zelfstandige en u werknemer wordt in Nederland, zal u qua sociale zekerheid onder de Nederlandse wetgeving vallen en dit zowel voor uw activiteit als zelfstandige als uw activiteit als werknemer. De bijdragen zullen dan ook berekend worden op beide inkomens samen.

https://www.hrsquare.be/nl/rechtspraak/ ... al-statuut
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”