Erstig vitamine D3 tekort na 18 jaar fulltime nachtwerk

Kristiaan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Re: Erstig vitamine D3 tekort na 18 jaar fulltime nachtwerk

#16 , 06 okt 2022 19:02

maar als u vindt dat uw artsen nalatig geweest zijn, dient u hen aan te klagen i.p.v. arbeidsongeval te claimen.
Ik wacht de volgende afspraak met de neuroloog af, die is op 14 oktober.
Dit heb ik ook zo beantwoord aan de juridische dienst van mijn vakbond die vroeg om de documenten van Fedris in te vullen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
iota
Berichten: 830

#17 , 07 okt 2022 12:45

Een erg laag vitamine D gehalte kan ook een genetische oorzaak hebben en daarbij nog eens beïnvloed worden door factoren als ouderdom, gewicht, huidskleur, enz.
Het lijkt me moeilijk om aan te tonen of en in welke mate de lichamelijke problemen die u nu hebt, het gevolg zijn van uw job.
En als dat al mogelijk zou zijn, is er nog de vraag van uw eigen verantwoordelijkheid. Dan zal u moeten aantonen dat u geen weet kon hebben van mogelijke gevolgen en daardoor niets kon ondernemen. Plus plausibel maken wie dan wel verantwoordelijk was, indien niet u.

Alleszins niet de huisarts. Preventie behoort weliswaar tot de taken van de huisarts, maar ik zie niet in hoe een huisarts zou kunnen worden aangeklaagd omdat hij een advies niet zou hebben gegeven. A) u kan niet aantonen dat dit advies nooit is gegeven en B) u kan niet aantonen dat dit advies noodzakelijkerwijze had moeten worden gegeven en dat enkel het nalaten daarvan tot de gevolgen heeft geleid.
Iemand met b.v. metabool syndroom kan zijn huisarts niet aanklagen en hem verantwoordelijk stellen voor de gezondheidsgevolgen met het argument dat deze nooit iets zou hebben gezegd over de ongezonde levensstijl van de patiënt.

iota
Berichten: 830

#18 , 07 okt 2022 13:47

Een principiële klacht zou wel eens kans kunnen maken. Eisen dat bedrijven die mensen 's nachts te werk stellen hen wijzen op de gevolgen qua vitamine D en b.v. periodieke bloedcontroles voor hun rekening nemen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#19 , 07 okt 2022 14:57

En ook via de vakbonden uiteraard.

Kristiaan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#20 , 08 okt 2022 04:20

periodieke bloedcontroles
Jaarlijks wordt mijn bloed en van mijn collega's gecontroleerd op CO, dit komt omdat we in ondergrondse parkeergarage's werken (uitlaatgassen) maar niet op vitamine D, tot een half jaar geleden wist ik geeneens wat vitamine D was, laat staan de gevolgen van een langdurig gebrek ervan, ik ben immers geen arts noch heb ik enige medische achtergrond als eenvoudige bediende.
Het gevolg is nu dat ik mij moet verplaatsen met een rollator wanneer ik mij verder als 100 meter wil verplaatsen.
Ik ben 51 jaar en ze hebben men leven verkloot, dit had simpelweg voorkomen geweest door preventieve inname van een dagelijks vitamine D pilletje.

zuur

mvg

Kristiaan

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#21 , 08 okt 2022 08:58

periodieke bloedcontroles
Jaarlijks wordt mijn bloed en van mijn collega's gecontroleerd op CO, dit komt omdat we in ondergrondse parkeergarage's werken (uitlaatgassen) maar niet op vitamine D, tot een half jaar geleden wist ik geeneens wat vitamine D was, laat staan de gevolgen van een langdurig gebrek ervan, ik ben immers geen arts noch heb ik enige medische achtergrond als eenvoudige bediende.
Het gevolg is nu dat ik mij moet verplaatsen met een rollator wanneer ik mij verder als 100 meter wil verplaatsen.
Ik ben 51 jaar en ze hebben men leven verkloot, dit had simpelweg voorkomen geweest door preventieve inname van een dagelijks vitamine D pilletje.

zuur

mvg

Kristiaan
In heel Europe sterven er ieder jaar 200.000 mensen aan de gevolgen van medisch handelen, zie: https://www.gezondheidsnet.nl/medisch/j ... medicijnen

Volgens de website cochrane.org ligt dat aantal nog veel hoger, zie: https://www.cochrane.org/

Men kan dus terecht stellen dat wanneer u de dokterspraktijk van uw huisarts binnenstapt, je in groot levensgevaar verkeert.
.

iota
Berichten: 830

#22 , 08 okt 2022 09:07

In heel Europe sterven er ieder jaar 200.000 mensen aan de gevolgen van medisch handelen, zie: https://www.gezondheidsnet.nl/medisch/j ... medicijnen
TS zegt hier nu juist dat zijn leven verkloot is door een gebrek aan medisch handelen...
Jaarlijks wordt mijn bloed en van mijn collega's gecontroleerd op CO
Dan zou de vakbond ervoor kunnen ijveren dat er, gezien nachtwerk, nog andere relevante waarden worden gecontroleerd, zoals vitamine D.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#23 , 08 okt 2022 09:18

Iota schreef:
>TS zegt hier nu juist dat zijn leven verkloot is door een gebrek aan medisch handelen...

Niets doen, afwachtende houding aannemen - terwijl actie moet worden ondernomen - zorgrichtlijnen niet opvolgen, enz., is onzorgvuldig handelen.
.

Franciscus
Berichten: 38583

#24 , 08 okt 2022 10:42

Vraag is wat is het causaal verband tussen Nu vaststelling te weinig vitamine D en werk en problemen.

TheJudge007
Berichten: 366

#25 , 09 okt 2022 15:59

Ik ben 51 jaar en ze hebben men leven verkloot, dit had simpelweg voorkomen geweest door preventieve inname van een dagelijks vitamine D pilletje.
Off topic: Dan wel een pilletje met voldoende hoge dosis D3 samen met K2. Wat is nu uw huidige dosis als ik vragen mag ? Persoonlijk neem ik al een jaar of 2 de dosis die ik hierboven heb aangehaald.

TheJudge007
Berichten: 366

#26 , 09 okt 2022 16:19

Overdosis met supplementen Vit D zijn zeer schadelijk want worden niet afgebroken door het lichaam. Een familielid heeft op die manier zeer ernstige lichamelijke schade opgelopen door tijdens de corona uitbraak te overdrijven met Vit D supplementen omdat ze geloofde dat het haar extra zou beschermen. Ze was overgedoseerd wat je nooit kan worden via zonlicht en voeding, enkel via supplementen …
Dan vraag ik me toch ernstig af wat die waarde van de overdosis was, want xtra Vit D3 werkt volgens veel onderzoeken juist wel tegen corona besmetting. Let wel: hoge dosis Vit D3 moet altijd gecombineerd worden met Vit. K2 Word zelfs meestal samen verkocht of in dezelfde gelule verwerkt.

artemis
Berichten: 3293

#27 , 09 okt 2022 18:22

Overdosis met supplementen Vit D zijn zeer schadelijk want worden niet afgebroken door het lichaam. Een familielid heeft op die manier zeer ernstige lichamelijke schade opgelopen door tijdens de corona uitbraak te overdrijven met Vit D supplementen omdat ze geloofde dat het haar extra zou beschermen. Ze was overgedoseerd wat je nooit kan worden via zonlicht en voeding, enkel via supplementen …
Dan vraag ik me toch ernstig af wat die waarde van de overdosis was, want xtra Vit D3 werkt volgens veel onderzoeken juist wel tegen corona besmetting. Let wel: hoge dosis Vit D3 moet altijd gecombineerd worden met Vit. K2 Word zelfs meestal samen verkocht of in dezelfde gelule verwerkt.
Persoon woonde al vele jaren in een mediterraans land (en voedde zich zeer gezond) dus zal van nature zeker geen gebrek aan Vit D gehad hebben (zonlicht is de belangrijkste bron). Als je dan plots nog eens erg zwaar begint te supplementeren er bovenop dan kan je uiteraard tot een overdosis komen.
Ik wil best geloven in die aanname dat extra Vit D een zekere bescherming tegen corona gaf, maar dat zal dan vooral zinvol en relevant zijn voor mensen die neigen naar een laag of te weinig Vit D. Dat was hier niet het geval en trop c’est trop met die supplementen. Vandaar dat ik schreef.. niet overdrijven zonder medisch toezicht.
De overdosis werd uiteraard vastgesteld door een arts na bloedonderzoek.

Soit, dit is geen gezondheidsforum…

LeenW
Berichten: 12811

#28 , 09 okt 2022 18:36

Inderdaad, het juridische werd reeds besproken.

Terug naar “Andere”