is een invaliditeitsrente een vervangingsinkomen ?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

Re: is een invaliditeitsrente een vervangingsinkomen ?

#16 , 10 mei 2022 17:08

U schrijft zelf dat u de aanvullende invaliditeitsrente blijft ontvangen zolang u een ziektebriefje aflevert. Dit betekent dat u geen recht hebt op werkloosheidsuitkeringen maar wel op ziekteuitkering/invaliditeitsuitkering. Er is dan ook geen sprake van een cumulatieprobleem invaliditeitsrente en werkloosheidsuitkeringen, gezien geen recht op werkloosheidsuitkeringen indien niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Welk is het minimumpercentage arbeidsongeschiktheid dat de verzekeringsmaatschappij eist om recht te hebben op deze aanvullende rente?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanneeke
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#17 , 10 mei 2022 20:05

@Marcus Aurelius
minimumpercentage arbeidsongeschiktheid dat de verzekeringsmaatschappij eist om recht te hebben op deze aanvullende rente is 25%. Wanneer deze vermindering van de arbeidsgeschiktheid ten minste 25% en ten hoogste 66% bedraagt, is er Partiële arbeidsongeschiktheid. Vanaf meer dan 66% arbeidsongeschiktheid is er volledige arbeidsongeschiktheid.

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#18 , 11 mei 2022 10:13

Ik verwijs hier naar mijn reacties # 12 en #14 waarin ik vermeld : mijn visie want ik vind zelf geen sluitend bewijs en ken ook de polisvoorwaarden niet van de verzekering.
zie : tenzij ik teruggefloten wordt door andere forumleden en als forumleden mij niet op de vingers tikken.

Zie ook de reactie van Marcus # 16, hij is zeker veel bekwamer op dit domein en volg steeds met argusogen zijn reacties.

Uit voorzorg en uw topic bevestigd te zien : aanrader om zelf direct contact te nemen met de diensten van de RVA en uw zaak even uitleggen en voorleggen.
Zij moeten u sluitend kunnen antwoorden op voorwaarde dat u de volledige gegevens van het verzekeringscontract voorlegt. Want alle polissen hebben aparte clausules.

Reclame

Terug naar “Andere”