Foutieve berekening moederschapsbescherming

Ogukée
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Foutieve berekening moederschapsbescherming

#1 , 03 mei 2022 14:18

Geachte,

In 2004 ontving mijn dochter een foutieve uitkering
moederschapsbescherming van 10.113,94 Euro via mutualiteit ´De Voorzorg´.
Wij ontvingen oo 21 oktober 2004 van hen een schrijven waar zij zich verontschuldigen voor hun vergissing. (Zij erkenden dus hun fout).
Op 23 oktober 2004 wordt aan mijn dochter een terugbetalingsakkoord voorgelegd om de ten onrechte betaalde vergoedingen via een afbetalingsplan terug te kunnen vorderen.
In dit schrijven staat ook vermeld :
´als ik mijn afspraken (lees: mijn terugbetalingen) niet nakom, kan mijn ziekenfonds de som in haar totaliteit terugvorderen via de arbeidsrechtbank.
Mijn dochter heeft dit terugbetalingsakkoord dan ook in alle vertrouwen voor akkoord getekend. (Zij betaald momenteel nog altijd terug via dit afbetalingsplan (20 euro per maand).
Heden lees ik dat ziekenfondsen deze foutieve bedragen (door henzelf veroorzaakt) niet mogen terugvorderen.
Mijn vraag: heeft het ziekenfonds hier een schriftelijke valse verklaring afgelegd (terugvordering totaal bedrag via arbeidsrechtbank) op dit door mijn dochter ondertekend terugbetalingsakkoord.
Met achting

Hugo Van Mierlo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 03 mei 2022 23:23

Dit is rechtspraak vanuit 2012 inderdaad.
Het akkoord van uw dochter is van 2004, en valt hier dus nog niet onder.
Nog 24 jaar volhouden dus, lijkt mij.

Ik mag trouwens hopen dat er geen intrest gerekend wordt op dat bedrag, want anders betaalt je dochter nu wellicht een deel van de intresten af en niet van de hoofdsom.

Reclame

Terug naar “Andere”