stuiting verjaring

ronrheo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

stuiting verjaring

#1 , 03 jan 2022 20:04

Hallo allemaal

Nu is mijn vraag een jaar of 10 geleden kreeg ik te horen dat ik in 2008 een ziekte uitkering teveel had ontvangen .Nu krijg ik vandaag een aangetekende zending in de bus van mijn mutualiteit waarin werd gevraagd om de verjaring van uitbetaalde ziekte uitkeringen en geneeskundige verstrekkingen te stuiten. Momenteel ben ik dus al ruim 10 jaar invalide ik heb in al die jaren nooit meer iets gehoord.

Nu staat er wel dat mijn dossier onderdeel gaat uitmaken van een onderzoek door de riziv en volledig binnen de mutualiteit word gevoerd. Ik word niet opgeroepen of moet verder geen stappen ondernemen.

Maar wat bedoelen ze hier mee men spreek over artikel 174,5 en 174,6 van de gecoördineerde wet van 14/7/1994

bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jan 2022 22:06

5 de vordering tot terugvordering van de waarde der ten laste van de uitkeringsverzekering ten
onrechte verleende prestaties, verjaart twee jaar na het einde van de maand waarin die prestaties
zijn uitbetaald;
6 de vordering tot terugvordering van de waarde der ten laste van de verzekering voor
geneeskundige verzorging ten onrechte verleende prestaties, verjaart twee jaar na het einde van de
maand waarin die prestaties zijn vergoed;
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”