Mogelijke sancties RSVZ?

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

Mogelijke sancties RSVZ?

#1 , 26 mei 2021 20:02

Beste,

Ik ben zelfstandig en ik geniet vrijstelling wegens ziekte. Dus ik moet geen Sociale bijdrage afgeven maar ik mag hierdoor mijn zaak niet openhouden. Ik krijg wel een invaliditeitsuitkering.

Nu kreeg ik een brief van de RSVZ dat de fod financiën hen heeft medegedeeld dat ik in 2019 een netto resultaat heb gehad als zelfstandige van €2046 dat klopt deze heb ik zelf aangegeven. Ik ben trouwfeest fotograaf en in 2019 had ik nog een afspraak staan bij een klant die ik echt niet kon afzeggen of anders verzuim ik hun trouwfeest dus heb ik een andere fotograaf geregeld die voor mij deze opdracht wou uitvoeren uiteraard factureer ik dit aan de klant en stuurt de andere fotograaf mij een factuur die ik dan betaalt heb. Ja uiteraard heb ik deze inkomsten aangegeven zoals het hoort.

Dus rsvz weet hiervan en vraagt verantwoording die ik dan ook eerlijk zal afleggen per brief. Nu wat zijn de mogelijke uitkomsten hier? Een waarschuwing? Sociale bijdragen inhalen voor die periode? Boete plus sociale bijdragen? Ik voeg wel toe hier was helemaal geen kwaadopzet in het spel ik heb het helemaal vergeten dat dit niet mocht maar ik ging ervan uit ik doe het niet zelf en afspraken werden al gemaakt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 26 mei 2021 20:22

Mits voldoende documentatie kan u inderdaad proberen aan te tonen dat dit eenmalig was en slechts doorfacturatie. Hopelijk hebt u geen marge genomen?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mei 2021 22:38