Vakbond vraagt 8000 euro terug

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

Vakbond vraagt 8000 euro terug

#1 , 12 apr 2021 13:09

Mijn vrouw heeft net een telefoon gekregen van de vakbond en ze vragen 8000 euro terug omdat ze een fout hebben gemaakt en sinds april haar 800 euro te veel hebben uitbetaald.
Hoe is dit mogelijk? wij hebben samen deze geld niet eens op onze rekening staan.
Als we niet betalen nemen ze deze via belasting zeggen ze.
Kan dit zo maar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 12 apr 2021 13:11

Was u dat niet opgevallen dat er maandelijks ineens 800 euro te veel op uw rekening kwam?

Vraag een afbetalingsplan aan.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 12 apr 2021 13:31

Mijn vrouw heeft net een telefoon gekregen van de vakbond en ze vragen 8000 euro terug omdat ze een fout hebben gemaakt en sinds april haar 800 euro te veel hebben uitbetaald.
Hoe is dit mogelijk?
Dat weten wij niet ... wij kennen uw situatie niet.

Vergissing van kant vakbond :?:
Verkeerde toestand doorgegeven van uw kant uit :?:
Verkeerd geregistreerd in één of andere database waarop betalingen gebaseerd waren :?:


Controleer in ieder geval of het werkelijk de vakbond was die u contacteerde.

Als we niet betalen nemen ze deze via belasting zeggen ze.
Kan dit zo maar?
Als u ten onrechte sociale uitkeringen ontving, kan dat inderdaad.

Zal niet morgen of overmorgen al gebeuren, maar uiteindelijk komt dit bij ministerie van Financiën terecht die dit beginnen inhouden op alle tegoeden die u daar zou moeten terugkrijgen, of op een erfenis ...

Reclame

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 apr 2021 13:33

Was u dat niet opgevallen dat er maandelijks ineens 800 euro te veel op uw rekening kwam?

Vraag een afbetalingsplan aan.
De reden waarom ze meer geld krijg is omdat ik door corona maar 1 dag per week ging werken en veel minder inkomsten had hierdoor.
Wij hebben alles in orde gebracht dit is een fout door ABVV zelf.

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 apr 2021 13:34

Mijn vrouw heeft net een telefoon gekregen van de vakbond en ze vragen 8000 euro terug omdat ze een fout hebben gemaakt en sinds april haar 800 euro te veel hebben uitbetaald.
Hoe is dit mogelijk?
Dat weten wij niet ... wij kennen uw situatie niet.

Vergissing van kant vakbond :?:
Verkeerde toestand doorgegeven van uw kant uit :?:
Verkeerd geregistreerd in één of andere database waarop betalingen gebaseerd waren :?:


Controleer in ieder geval of het werkelijk de vakbond was die u contacteerde.

Als we niet betalen nemen ze deze via belasting zeggen ze.
Kan dit zo maar?
Als u ten onrechte sociale uitkeringen ontving, kan dat inderdaad.

Zal niet morgen of overmorgen al gebeuren, maar uiteindelijk komt dit bij ministerie van Financiën terecht die dit beginnen inhouden op alle tegoeden die u daar zou moeten terugkrijgen, of op een erfenis ...
Vergissing van kant vakbond :?: vergissing door vakbond
Verkeerde toestand doorgegeven van uw kant uit :?: wij hebben geen verkeerde toestand gegeven het enige dat veranderd werd is dat ik meer werkloos was voor corona
Verkeerd geregistreerd in één of andere database waarop betalingen gebaseerd waren :?: ze wilden ons dit niet echt uitleggen waarom het gebeurd is verder dan een fout met codes

LYNX XX
Berichten: 2495
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 apr 2021 13:40

Vakbond moet u een document bezorgen waarin gedetailleerd staat waar de fouten zitten en de redenen.
Volg hierin Inazuma.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 apr 2021 13:43

https://www.senate.be/www/?MIval=/Vrage ... 84&LANG=nl

derde poging.

Om uw gemoedsrust te herstellen kan u via mail om meer uitleg vragen aan uw vakbond, waarop is de terugvordering gebaseerd en dan een afbetalingsplan voorstellen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#8 , 12 apr 2021 16:38

Vakbond moet u een document bezorgen waarin gedetailleerd staat waar de fouten zitten en de redenen.
Volg hierin Inazuma.
Ik zal de documenten eens vragen.
Het is zeer grappig hoe ze voor zo iets bellen maar ik probeer ABVV al 2 maanden te contacteren wegens een probleem op mijn werk en niemand wilt antwoorden.

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 apr 2021 16:40

https://www.senate.be/www/?MIval=/Vrage ... 84&LANG=nl

derde poging.

Om uw gemoedsrust te herstellen kan u via mail om meer uitleg vragen aan uw vakbond, waarop is de terugvordering gebaseerd en dan een afbetalingsplan voorstellen.
Bedankt voor de advies, ik kan sowieso dit niet terug betalen nu ofwel moet ik mijn organen beginnen te verkopen.

LYNX XX
Berichten: 2495
Juridisch actief: Nee

#10 , 12 apr 2021 16:46

Vakbond moet u een document bezorgen waarin gedetailleerd staat waar de fouten zitten en de redenen.
Volg hierin Inazuma.
Ik zal de documenten eens vragen.
Het is zeer grappig hoe ze voor zo iets bellen maar ik probeer ABVV al 2 maanden te contacteren wegens een probleem op mijn werk en niemand wilt antwoorden.
Stuur ze een mail met uw verzoek en ook per brief. Meldt dat u wil kunnen nakijken waarop zij zich baseren.

jefke007
Berichten: 1812

#11 , 12 apr 2021 17:16

Zeker dat de vakbond de fout gemaakt heeft ? ingevolge een arrest van het Grondwettelijk Hof mogen ze meestal geen teruvorderingen maken voor eigen fouten
daarom telefonisch ?

lukasi
Berichten: 1139

#12 , 12 apr 2021 18:15

Als hier iemand naar mij belt en zegt dat ik 8000€ moet terug betalen,
dan schiet ik in de lach en vraag of ze niet het verkeerd nummer hebben gedraaid.
Nee meneer dit is toch n° ..... ?
Ja maar ik ben wel sinterklaas niet.
Als je geld wil terugvorderen zal je dit toch eerst moeten verduidelijken per brief of per mail.
Iedereen kan naar mij bellen en geld terug eisen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#13 , 12 apr 2021 19:57

Een terugvordering moet sowieso schriftelijk gebeuren en gemotiveerd.
Vraag in een mail na of de vakbond uw echtgenote telefonisch heeft benaderd en waar dit telefoontje op gebaseerd is.

Zolang u geen schriftelijk bericht ontvangen heeft, is er ook geen schuld betekend en is er ook geen sprake van een terugvordering.

Tracht dus eerst te achterhalen of het hier niet om een ziekelijke grap gaat.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”