jeugdvakantie en werkloosheid collectieve sluiting met schorsing van uitkering

MatthijsJansen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

jeugdvakantie en werkloosheid collectieve sluiting met schorsing van uitkering

#1 , 30 mar 2021 18:38

Dag allemaal

Dus eigenlijk 2 vragen omtrent uitkeringen terwijl dat ik geschorst ben. Ik heb een permanente uitsluiting tot het recht op inschakelingsuitkeringen vanaf 13/08/2018. ik ben terug gaan studeren in september 2018.

Ik ben vanaf 01/10/20 werkzaam bij mijn huidige werkgever met een contract bepaalde duur. 2 weken collectieve sluiting op het einde van december en ik had maar 4 dagen verlof opgebouwd van de 8 dagen die nodig waren. Personeelsdienst heeft mij papieren bezorgd voor uitkering wegens collectieve sluiting voor de 4 dagen. Hulpkas heel waarschijnlijk verkeerd verwerkt en zeggen dat ik geen recht heb op tijdelijke werkloosheid vanaf 01/12/20 (de te betalen dagen zouden 28 tem 31 december zijn). Antwoord van de rva pas gehad begin maart met als reden niet genoeg arbeidsdagen en schorsing inschakelingsuitkeringen.
Hulpkas is totaal onbereikbaar per email (na 30 dagen geen antwoord) en mijn telefonische 5 minuten konden pas 9 april ten vroegste. Aangesloten bij het ACV waar ik wel sneller een telefonisch afspraak kon maken en die zeggen mij dat ik geen recht op deze dagen omdat ik geschorst ben. Echter kan ik hierover niks vinden online, wel vermelding vrijstelling van wachttijd.

Het ACV zegt ook dat ik geen recht heb op jeugdvakantie, ook hierover kan ik geen informatie vinden. Volgens de site van de RVA voldoe ik wel aan de voorwaarden.

Iemand die hier iets meer van af weet of hoe het nu zit? Die 4 dagen collectieve sluiting van 2020 maakt nog niet zoveel uit maar geen jeugdvakantie gaat wel een groot probleem zijn dit jaar dan voor mij.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding