Uitkering CM

Hartvoordieren
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Uitkering CM

#1 , 12 mar 2021 07:56

Hallo,

Ik ben sedert 2 jaar invalide verklaard (riziv) en kan als gevolg dus niet werken en krijg een uitkering.
Nu had de Cm mij een uitnodiging gezonden per post (terwijl ik e-mails als communicatiemiddel heb aangekruisd) voor de adviserend geneesheer. Ik heb die brief pas gekregen na de afspraak datum (brief zat wss in de verkeerde postbus: er is mijn bus, 104 en nog een bus 1004). Ik kreeg ook geen mail of zo daaromtrent.
Ik heb die afspraak dus gemist en heb pas een nieuwe afspraak binnen een maand. Nu betalen ze echter geen uitkering tot die datum (meer dan een maand) ik ben alleenstaand dus dit heeft een grote impact op mij.
Kan ik die terugvorderen als mijn “ziekte” terecht blijkt ? Ik ben niet miraculeus genezen. Ik heb hen al mijn medische verslagen toegestuurd van rond de periode van de afspraak.
Merci alvast voor uw antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mar 2021 13:26

Het gaat hier niet om de vaststelling van een ongeschiktheid, maar over de onmogelijkheid van de vaststelling van deze ongeschiktheid. U heeft zich immers niet aangeboden. Als u kan bewijzen dat de uitnodiging op een fout adres werd verstuurd of laattijdig werd verstuurd, kan u dit in deze zin met de adviserend geneesheer bespreken. Mag ik er u op wijzen dat u ook kon weten dat u zo opgeroepen worden. Misschien in dit topic eens vermelden tot wanneer u erkend werd door de adviserend geneesheer. Het gaat hier dus om een administratieve procedure. U heeft geen gehoor gegeven aan de oproep van de adviserend geneesheer. Het feit dat u aangeeft via mail in kennis te worden gesteld, wil absoluut niet zeggen dat dit niet meer via brief kan. In sommige procedures moet het immers via brief. Uitnodigen via brief is ook reeds een eerste controle.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”