Arbeidsongeschiktheid / progressievetewerkstelling

wolfyguardian
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Arbeidsongeschiktheid / progressievetewerkstelling

#1 , 24 feb 2021 19:47

Beste Juristen

Ik ben na 1.5 maand voltijds werken in een maatwerkbedrijf op de CM / arbeidsongeschiktheid terechtgekomen in 2013 ( Erg scoliose, en operatie die niet goed gelukt is )
Ze hebben me toen na een bezoek bij de arbeidsgeneesheer van de CM ( en ook die van mijn werk ) op progressieve tewerkstelling gezet
Nu 8 jaar later, moest ik voor controle naar de arbeidsgeneesheer gaan

De dokter zei meteen, jij hebt geen 3 maand voltijds gedaan, dus jij hebt nooit recht gehad om dit te doen
Ze was niet voor discussie vatbaar, en dit was vrijwel het einde van het gesprek
Ze zei nog je moet nu bij de FOD proberen, de maatschappelijke dienst van de cm zal je contacteren.

Ik heb de volgende vragen

1) Bestaat deze 3 maand regel echt? Ik heb hem nergens terug gevonden en ik heb elke ziekenbond, progressieve tewerkstelling voorwaarden afgezocht
2) Als ik beroep ga, kunnen ze dan de 8 jaar terug vorderen?
3) kunnen ze het zoiezo terug vorderen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#2 , 24 feb 2021 19:53

1. neen
2 neen
3. neen

( uit je verhaal kan niet afgeleid worden dat jezelf een fout gemaakt hebt )


Het verhaal is misschien niet volledig.

Het is wel zo dat elke adviserend arts/arbeidsgeneesheer vanuit medische oogpunt zijn eigen medische criteria kan bepalen
Wat wel zo is ze kunnen je voor de toekomst de progressieve tewerkstelling wel weigeren, maar nooit retroactief.

wolfyguardian
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 feb 2021 19:57

@Jefke007

Ze was niet geinteresseerd in mijn medische geschiedenis, ze had geen interesse in mijn verslagen
ze heeft er wel een paar meegenomen omdat ik aandrong, ze heeft me ook niet onderzocht

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#4 , 25 feb 2021 22:08

Heeft ze op papier gezet dat je geen progessievetewerkstelling meer mocht doen ?
( vrees van niet, want dan zou ze zich moeten kunnen verantwoorden )

Je kan haar altijd eens vragen om haar beslissing op papier te krijgen, ze zal wel zo sluw zijn je die niet te willen geven, omdat je er anders in beroep kan tegen gaan

Terug naar “Andere”