Klacht indienen na feiten (bedreiging, niet nakomen afspraak)

andreasvanpeel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Klacht indienen na feiten (bedreiging, niet nakomen afspraak)

#1 , 13 feb 2021 14:03

Hallo,

ik heb eens een vraag waar ik al even mee zit.

Een tijdje geleden (3.5 jaar) heb ik iets meegemaakt waar ik vandaag de dag nog mee zit.
Ik had met een zaakvoerder een afspraak gemaakt dat hij mijn sociale bijdragen zou betalen (ik was werkend vennoot). Dit was mondeling zo met hem overeengekomen. Achteraf had ik pas door dat dit eigenlijk sociale fraude was (hij schreef iedereen die werkte in de zaak in met 1 aandeel als werkend vennoot om sociale lasten te ontlopen). Maar op zich gaat het nu om de afspraak die ik met hem (mondeling weliswaar) had om de sociale bijdragen volledig te betalen.

Echter had ik al snel door dat de zaakvoerder niet echt te vertrouwen was. Dit bleek ook uit het feit dat hij de sociale bijdragen op z'n beloop liet waardoor er interesten op kwamen enzovoort. Na meermaals aandringen heeft hij uiteindelijk het grootste deel betaald maar een deel niet (terwijl dit dus wel afgesproken was).

Ook heeft hij mij bedreigd nadat ik liet merken dat ik niet gediend was met zijn manier van werken (mensen behandelen).

Ik zit er vandaag de dag nog mee en vraag me af of ik nog klacht tegen hem kan indienen. Hij heeft mij als een onmens behandeld door zijn afspraken niet na te komen en dan nog eens te bedreigen. Op gaat het me niet om het geld want dat heb ik dan zelf betaald maar meer om het principe.

Wat zijn de stappen die ik hier nog kan ondernemen?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Mvg,

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding