Wat na 1 jaar progressieve deeltijdse werkhervatting?

Zirkonia
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

Wat na 1 jaar progressieve deeltijdse werkhervatting?

#1 , 20 sep 2020 20:16

Wat zijn de volgende stappen indien men 1 jaar medisch deeltijds aan het werk is? Ik dacht dat men dit maar 2 jaar kan doen.
Komt het RIZIV tussen na 1 jaar of is het nog altijd de mutualiteit die ziekengeld betaalt?
Iemand info over de stappen die genomen worden en de gevolgen van 1 jaar deeltijds ziek zijn?
Oproep medische onderzoek, verzamelen medische stukken, enz...?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 sep 2020 20:19

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#3 , 21 sep 2020 11:23

De mutualiteit stuurt uw dossier door naar het RIZIV en die zullen u uitnodigen bij een geneesheer die uw situatie onderzoekt.
Indien deze geneesheer ook van oordeel is dat u niet (voltijds) kan gaan werken, deelt hij dit aan u en aan uw mutualiteit mee.
De mutualiteit zal u een papier van gezinssituatie laten invullen en naargelang uw situatie uw invaliditeitsuitkering verminderen (40% - 60% of 65%).
Ik weet dit omdat ik juist door dit proces gegaan ben. Ik ben hier geen deskundige in!

Reclame

Zirkonia
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 sep 2020 22:21

Thanx voor de reacties allemaal 👍🏻
Ben al wat wijzer.

Zijn de geneesheren van het RIZIV redelijk of moet je half dood zijn eer ze jje als ziek zien?

Zirkonia
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 okt 2020 19:03

De mutualiteit stuurt uw dossier door naar het RIZIV en die zullen u uitnodigen bij een geneesheer die uw situatie onderzoekt.
Indien deze geneesheer ook van oordeel is dat u niet (voltijds) kan gaan werken, deelt hij dit aan u en aan uw mutualiteit mee.
De mutualiteit zal u een papier van gezinssituatie laten invullen en naargelang uw situatie uw invaliditeitsuitkering verminderen (40% - 60% of 65%).
Ik weet dit omdat ik juist door dit proces gegaan ben. Ik ben hier geen deskundige in!
Enig idee hoe lang deze procedure loopt van het ogenblik dat je1 jaar ziek bent?
Je gaat toch geen maanden met een inkomensgat zitten ofzo?

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#6 , 19 okt 2020 17:40

Ik heb nooit zonder inkomen gezeten.
De mutualiteit heeft dit allemaal geregeld.

Zirkonia
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 okt 2020 18:58

Thanx.
Ik heb ondertussen een brief gehad van het RIZIV.
De mutualiteit gaat dan gewoon de betaling verderzetten naargelang mijn gezinssituatie.
Ik ben ook niet opgeroepen geweest door een geneesheer van het RIZIV, wel opgeroepen geweest door de controlearts van de mutualiteit. Die heeft al het nodige gedaan naar het RIZIV toe.

Terug naar “Andere”