Melding adviserend arts CM

av2339308
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Melding adviserend arts CM

#1 , 19 sep 2020 12:45

Beste,

graag wat hulp ivm mijn huidige situatie:

Ik sta sinds februari dit jaar op de ziekenkas en heb ziekenverlof t.e.m. oktober. In Mei ben ik in kennis gesteld geweest per brief en per telefonisch contact dat ik me diende te melden bij de adviserend arts van de CM. Bij het maken van die afspraak werd me verteld dat er enkel een telefonisch consult zou plaatsvinden nav de huidige corona problematiek. En dus heb ik gewoon een telefonisch contact gehad en daarmee was de kous af.

Vandaag 19/09 begon ik me toch wel wat zorgen te maken aangezien ik normaal mijn uitkering de 17 zou ontvangen en tot vandaag nog niets ontvangen gehad heb. Zo ben ik dus achter mijn laptop gekropen en heb ik me aangemeld op de site van de CM. Via mijn portaal op de site kon ik door naar mijn doccle waar ik dus zag dat men mij een document via doccle gestuurd had met de vraag om asap een afspraak te maken met de adviserend geneesheer. dit document dateerde van 04/08. Ik vermoed dus dat men mij geschorst heeft omdat ik ook nog geen afspraak gemaakt gehad heb.

Deze afspraak zou ik uiteraard wel gemaakt gehad hebben maar ik ging er van uit dat ik op z'n minst een brief per post zou ontvangen (zeker omdat dit op mijn portaal van de cm site zo ook aangeduid staat als "gewenst medium voor communicatie") en misschien zelfs telefonisch gecontacteerd zou worden zoals de vorige keer.

Nu heb ik dus enkele vragen. Stel dat ik inderdaad geschorst zou zijn en dus geen betaling zou ontvangen, kan dit zomaar zonder mij per aangetekend schrijven in kennis te stellen?

En is men in zijn recht als men alleen maar een doccle document stuurt? Stel nu hypothetisch dat mijn laptop stuk is en ik geen geld heb voor een nieuwe? of stel dat ik de keuze gemaakt heb om mijn internet even te schrappen owv financiële redenen? dan zou ik toch nooit in kennis gesteld kunnen worden?

En welke stappen dien ik nu te nemen als ik effectief geschorst ben? Want mijn kosten blijven natuurlijk wel komen en heb nu dus geen nagel om aan mijn gat te krabben.

Hopend op snelle hulp en met vriendelijke groeten

A.V.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 sep 2020 15:55

Maak zo spoedig mogelijk, dus bij hoogdringendheid, een afspraak en volg de richtlijnen die in de afspraak worden gemaakt. Kijk zeker niet de kat uit de boom. Mag ik u er op wijzen dat u niet in ziekteVERLOF bent, maar dat u voorlopig ziek erkend werd tot en met oktober. Indien u zich aan de afspraak houdt zal uw dossier onderzocht worden en zullen de uitkeringen vooralsnog naar alle waarschijnlijkheid worden hernomen. Maak er geen procedurekwestie van, want dan zal u aan het kortste eind trekken. U zal alleszins opgegeven hebben dat u uw documenten wenst te ontvangen via doccle. U bent dan ook zelf in de fout gegaan en niet uw ziekenfonds. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

av2339308
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 sep 2020 22:29

beste,

Ik heb meteen een email gestuurd naar hun om me te verontschuldigen en maandag bel ik meteen voor een afspraak te maken. Mijn excuses dat ik het woord "ziekteVERLOF" gebruikt heb maar ik ben dan ook geen jurist en maak alleen gebruik van wat "gangbare" taal is.

Ik heb inderdaad aangegeven dat ik documenten via doccle wil ontvangen, net zozeer als dat ik aangegeven heb om ook verdere documenten per brief en per mail te ontvangen. Juist OMDAT ik hetgeen nu gebeurd is wou vermijden. Dus ik zou het zeker niet willen benoemen als in de FOUT gaan. niet van hun noch van mijn kant uit. Ik zie het als een miscommunicatie.

Ik dank u voor uw antwoord maar dit is duidelijk niet voldoende voor mij. Dat ik meteen contact met hun zou opnemen komende maandag leek me dan ook maar gewoon gezond verstand en een vanzelfsprekendheid. En ik ben zeker niet van plan er meteen een procedure kwestie van te maken. ik wil me gewoon informeren voor het mogelijke geval dat men mij niet wil toekeren waar ik effectief recht op heb.

Dus nogmaals, mag men mij zomaar schrappen zonder aangetekend schrijven? mag men, zoals in mijn geval, een document ALLEEN maar via doccle versturen? een document waar zware financiële gevolgen aan vast hangen mocht de persoon het niet tijdig ontvangen?

mvg,

A.V.

Reclame

Zirkonia
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 sep 2020 15:16

Ze hadden jou op zijn minst een brief moeten sturen, bellen of mailen.
Documenten op Doccle raadplegen is zo ver ik weet niet wettelijk geregeld.

Zirkonia
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 sep 2020 15:18

Ze hebben geen poot om op te staan mocht je hier bezwaar tegen tekenen.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 20 sep 2020 16:22

Als je hebt aangevinkt dat je documenten wil ontvangen via Doccle of zoomit, is dat wel wettelijk .
Ik had vorig jaar per ongeluk aan onze vriendjes van de fiscus doorgegeven dat ik hun aanslagbiljetten wilde via zoomit, terwijl ik daar nooit naar kijk en zelf laat toekomen mijn junkmail. Reclameren heeft niets geholpen, en heb buiten de aanslag ook nog een nalatigheid boete kunnen betalen.
Aangevinkt is aangevinkt zeggen ze .

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 sep 2020 16:40

Zolang u geen beslissing van uitsluiting heeft ontvangen, kan u ook geen bezwaar inleiden. Ik vrees dat u een voorbarige conclusie trekt in uw nadeel. Zoals u zelf reeds aangeeft, gaat u morgen onmiddellijk een nieuwe afspraak maken voor een gesprek met de adviserend geneesheer. Mogelijk dat dit gesprek gaat over de mogelijkheid van een re-integratie. Mogelijk dat uw uitkeringen werden opgeschort omdat men er mogelijk van uitging dat u zich onttrok aan een medische controle. Mogelijk dat de adviserend geneesheer ook wil vaststellen of u nog verder medisch ongeschikt bent om uw werk al dan niet gedeeltelijk dan wel volledig te hervatten. Ik zou zeggen gebruik uw gezond verstand.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

av2339308
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 sep 2020 19:14

Dank u allen voor de antwoorden.

Ik ga inderdaad geen voorbarige conclusies trekken maar zocht misschien gewoon naar wat gemoedsrust. Ik heb me totaal niet moedwillig willen onttrekken aan een medisch onderzoek. Ik ben gewoon heel slecht in papierwerk en dit is inderdaad ook een fout van mij. Ik ga morgen van het moment de kantoren open zijn bellen om een afspraak te maken.

Ik was ook niet hier om meteen juridische stappen te ondernemen. Ik wou mezelf gewoon even informeren of dat ik dit zou kunnen aanvechten mocht men toch gaan dwarsliggen. Ik vertrouw nog steeds in de goedheid van de persoon die ik morgen aan de lijn ga krijgen en hoop dat ze ook inzien dat dit een eenmalige fout was die niet meer gaat gebeuren. Heb ook maar meteen de doccle app op mijn gsm geïnstalleerd.

Dank jullie allen.

Mvg,

A.V.

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#9 , 21 sep 2020 11:56

Als je hebt aangevinkt dat je documenten wil ontvangen via Doccle of zoomit, is dat wel wettelijk .
Ik had vorig jaar per ongeluk aan onze vriendjes van de fiscus doorgegeven dat ik hun aanslagbiljetten wilde via zoomit, terwijl ik daar nooit naar kijk en zelf laat toekomen mijn junkmail. Reclameren heeft niets geholpen, en heb buiten de aanslag ook nog een nalatigheid boete kunnen betalen.
Aangevinkt is aangevinkt zeggen ze .
Dat is nog iets anders. Rekeningen of informatie uitwisselen via Doccle of Zoomit is heel iets anders dan iemand uitnodigen voor een gesprek.
Deze platformen zijn niet gemaakt om te dienen als medium voor uitnodigingen, gesprekken of chats.

Zirkonia
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 okt 2020 19:01

Als je hebt aangevinkt dat je documenten wil ontvangen via Doccle of zoomit, is dat wel wettelijk .
Ik had vorig jaar per ongeluk aan onze vriendjes van de fiscus doorgegeven dat ik hun aanslagbiljetten wilde via zoomit, terwijl ik daar nooit naar kijk en zelf laat toekomen mijn junkmail. Reclameren heeft niets geholpen, en heb buiten de aanslag ook nog een nalatigheid boete kunnen betalen.
Aangevinkt is aangevinkt zeggen ze .
Dat is nog iets anders. Rekeningen of informatie uitwisselen via Doccle of Zoomit is heel iets anders dan iemand uitnodigen voor een gesprek.
Deze platformen zijn niet gemaakt om te dienen als medium voor uitnodigingen, gesprekken of chats.
Zo denk ik er ook over. Nergens op gebaseerd en men moet er niet van uitgaan dat iedereen dagdagelijks internet heeft (ook als er werd aangegeven dat je digitaal documenten wenst te ontvangen).

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#11 , 19 okt 2020 21:16

Heeft u inmiddels een nieuwe afspraak gehad en bent u deze nagekomen? Wat is het resultaat van deze consultatie?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

lucas123
Berichten: 483

#12 , 20 okt 2020 08:08

Nergens op gebaseerd en men moet er niet van uitgaan dat iedereen dagdagelijks internet heeft
Nochtans eist bv. de VDAB dat je in de bibliotheek regelmatig bv. internet gaat raadplegen op mails, als je thuis geen internet hebt...ze aanvaarden 'geen internet' dus niet als ekscuus voor geen sollicitaties...
Anderzijds sturen ze wel een brief+email om langs te komen bij hunzelf.

Terug naar “Andere”